Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorSapala, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:47Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86715
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60375
dc.description.abstractDarba autore: Dace Sapala Darba nosaukums: Pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā 4 – 5 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai Darba zinātniskais vadītājs: Inga Stangaine Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 4 -5 gadus vecu bērna vārdu krājuma bagātināšanu pedagoģiskajā procesā izmantojot pasakas. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek pētīts runas un valodas skaidrojums zinātniskajā literatūrā, kā arī bērnu runas un valodas attīstības uzdevumi. Teorētiski un praktiski tiek pētītas pasaku izmantošanas iespējas 4 - 5 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanā. Pētījuma empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metožu apraksts, tiek izstrādāti bērnu vārdu krājumu vērtēšanas kritēriji un sniegts raksturojums par bērnu vārdu krājumu pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma gaita atspoguļota kā praktiskais pētnieciskais darbs ar bērniem, sekmē vārdu krājuma bagātināšanu. Iegūtie dati ir apkopoti, analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka pasakas veicina 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanos, ja pēc pasakas klausīšanās skolotāja organizēs pārrunas, ja bērni piedalīsies pasaku dramatizēšanā. Atslēgvārdi: valoda, runa, vārdu krājums, pasakas Pētījuma darba saturs: 45 lpp., 7 attēli, 4 tabulas, pētījumā izmantoti 38 zinātniskās literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor: Dace Sapala Title: The use of fairy tales in the pedagogical process to enrich the vocabulary of 4 - 5 year old children Scientific supervisor: Inga Stangaine Goal of research: Theoretically study and practically evaluate II. enrichment of the child's vocabulary in the pedagogical process through fairy tales. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. Theoretical part of the research studies the explanation of speech and language in the scientific literature, as well as the tasks of children's speech and language development. The possibilities of using fairy tales to enrich the vocabulary of 4 - 5 year old children are studied in theoretical and practical way. The empirical part of the research provides a description of the research methods, creation of criteria for the evaluation of children's vocabulary and provides a description of children's vocabulary at the beginning and end of the research. The course of the research is reflected as practical research work with children to enrich vocabulary. The obtained data is summarized, analyzed, and presented in tables and diagrams. During the research, the hypothesis was confirmed that fairy tales contribute to the enrichment of the vocabulary of 4-5 year old children, if after listening to the fairy tale the teacher will organize discussions, if the children will participate in the dramatization of fairy tales. Keywords: language, speech, vocabulary, fairy tales. Content of the research work: 45 pages, 7 pictures, 4 tables, 38 sources of scientific literature used in the research
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectpasaka
dc.titlePasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā 4 - 5 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai
dc.title.alternativeUse of fairy tales in the pedagogical process to enrich the vocabulary of 4-5 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record