Bērnu saskarsmes prasmju attīstība lomu rotaļā pirmsskolas izglītības otrajā posmā
Author
Ane, Betija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Bērnu saskarsmes prasmju attīstība lomu rotaļā pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Darba autors: Betija Ane. Darba mērķis: Izzināt bērnu saskarsmes prasmju attīstību lomu rotaļā pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Pētījuma objekts: Bērnu saskarsmes prasmju attīstība. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā aplūkota un pētīta saskarsmes definīcija, veidi un funkcijas, saskarsmes attīstības specifika bērniem pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Otrajā daļā aplūkota un pētīta lomu rotaļa – definīcija, funkcijas, kā arī lomu rotaļa saskarsmes prasmju attīstības kontekstā. Trešajā, empīriskajā daļā, veikts pētījums par bērnu saskarsmes prasmju attīstību lomu rotaļā pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Pētījums veikts, izmantojot pedagoģiskās novērošanas metodi 10 pirmsskolas izglītības iestādes bērniem vecumā no 3-4 gadiem. Veicot pētījumu, tika apstiprināts darbā izvirzītais jautājums - lomu rotaļas sekmē saskarsmes prasmju attīstību bērniem pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Darbs sastāv no 45 lappusēm, 2 attēliem, 8 tabulām, 2 pielikumiem, izmantoti 28 literatūras avoti, izdarīti 10 secinājumi. Atslēgas vārdi: saskarsmes prasmes, lomu rotaļa, rotaļnodarbības pirmsskolā. Anotation The topic of the qualification paper: Development of children’s communication skills in the role play in the second stage of pre-school education. Author: Betija Ane. Aim of the work: To find out the role of children’s communication skills in the second stage of pre- school education. Object of research: Development of children’s communication skills. The qualification work consists of 3 parts. The first part discusses and researches the definition, types and functions of communication, the specifics of the development of communication in children in the second stage of the pre- school education. The second part discusses and researches the role play- definition, functions, as well as the role play in the context of communication skills development. In the third, empirical part, a study on the role of children’s communication skills in the second stage of pre- school education is conducted. The study was conducted using the method of pedagogical observation in 10 pre-school educational institutions for children aged 3-4 years. The research confirmed the issue raised in the work – role play promotes the development of communication skills in children in the second stage of pre- school education. The work consists of 45 pages, 2 figures, 8 tables, 2 appendices, 28 literature sources, 10 conclusions. Keywords: communication skills, role play, preschool lessons.