Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorRusina, Alda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:49Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86726
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60384
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: “Dejas un kustību pielietojuma un sociālo prasmju sekmēšanas mijsakarības 3 līdz 4 gadus veca bērna dienas ritā” Kvalifikācijas darba autore: Alda Rusina Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg.paed. Baiba Brice Mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt dejas un interakcijas kustību regulāras iekļaušanas dienas ritā ietekmi uz bērnu sociālo prasmju sekmēšanu 3 līdz 4 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolā Darba pirmajā nodaļā tiek skatītas atziņas un teorijas par bērna sociālo prasmju attīstību un emocionālo kompetenci, to raksturojošām iezīmēm un funkcijām. Tiek vērsta uzmanība uz sociāli emocionālo prasmju aktualitāti izglītības procesā. Tāpat tiek aplūkota bērna emociju (emocionalitātes) attīstība, uzsverot likumsakarības un faktorus, kas ietekmē harmoniskas personības attīstību. Šajā nodaļā tiek aprakstīti un skatīti ar deju un kustību saistītie jēdzieni pētījuma kontekstā, to nozīme bērna attīstībā, interakcijas un sadarbības kustībā pozitīvie aspekti emocionālo kompetenču sekmēšanā, klasifikācija un norādījumi dažādu pedagogu un psihologu skatījumā. Tiek raksturots un skatīts dejā un kustībā balstītu metožu kopums, kas stimulē, ietekmē un sekmē bērna socializēšanās pieredzi. Otrajā nodaļā tiek veikta praktiskā izpēte, kā dejas, interakcijas kustību un ritmisku aktivitāšu regulārā iekļaušana dienas ritā ietekmē 3 līdz 4 gadu vecu bērnu savstarpējo saskarsmi grupā. Tiek izvērtēts bērna sadarbības un attiecību veidošanas prasmju līmenis pētījuma sākumā un beigās, bērnu saskarsmes grupā prasmju novērtējums pētījuma sākumā un beigās. Sociāli emocionālo prasmju pilnveide tiek sekmēta ar muzikālām rotaļām, iekļaujot daudzveidīgu kustību aktivitāti. Izpētes periods x iestādes 3 līdz 4 gadu vecu bērnu grupā risinās 7 mēnešus, aptverot būtiskus, izaicinājumiem pilnus bērna adaptēšanās grupā posmus. Praktiskās izpētes daļā apstiprinās izvirzītā hipotēze, ka dejas un kustību aktivitāšu regulāra iekļaušana dienas ritā pozitīvi ietekmē bērnu sasvstarpējo saskarsmi un sniedz labvēlīgu emocionālo fonu bērnu sociālai interakcijai. Kvalifikācijas darbs sastāv no 47 lappusēm, tajā skaitā – 5 attēli, 3 tabulas, 2 pielikumi. Darbā izmantoti 37 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: labizjūta, sociālās prasmes, emocionālā inteliģence, deja un kustība, interakcija, pirmsskola
dc.description.abstractQualification paper topic: "Interrelations between the use of dance and movement and the promotion of social skills in the daily routine of a 3 to 4-year-old child." Qualification paper author: Alda Rusina Qualification paper supervisor: Mg.paed. Baiba Brice Objective: To research theoretically and practically the impact of regular inclusion of dance and interaction movements in the daily routine on the promotion of children's social skills in preschool aged 3 to 4. In Chapter 1 is reviewed findings and theories about the development of a child's social skills and emotional competence, their characteristics and functions. Attention is paid to the topicality of social and emotional skills in the educational process. The development of a child's emotions (emotionality), emphasizing the regularities and factors that influence the development of a harmonious personality also is considered. In this chapter is described and discussed the concepts related to dance and movement in the context of research, their role in the child's development, the positive aspects of interaction and cooperation in the promotion of emotional competences, classification and guidance from the perspective of different pedagogues and psychologists. A set of dance and movement-based methods that stimulate, influence and facilitate the child's socialization experience is described and viewed. Chapter 2 includes practical study on how dances, interactions and the regular use of rhythmic activities in the daily routine affects the interaction in the group of children aged 3 to 4. The level of the child's social competencies (cooperation, relation skills) and child’s coumminction skill at the beginning and end of the study is assessed. The development of social and emotional skills is promoted through musical games, including a variety of movement activities. The study period in x institutions in the group of children aged 3 to 4 will take place in 7 months, covering significant, challenging periods of the child's adaptation in the group. In the practical research, the hypothesis that the regular use of dance and movement activities in the daily routine has a positive effect on children's interaction and provides a favorable emotional background for children's social interaction is confirmed. The qualification paper consists of 47 pages, including 5 images, 3 tables, 2 appendices. In the paper used 37 sources of information. Keywords: wellbeing, social skills, emotional intelligence, dance and movement, interaction, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlabizjūta
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectemocionālā inteliģence
dc.subjectdeja un kustība
dc.subjectinterakcija
dc.titleDejas un kustību pielietojuma un sociālo prasmju sekmēšanas mijsakarības 3 līdz 4 gadus veca bērna dienas ritā
dc.title.alternativeInterrelations between the use of dance and movement and the promotion of social skills in the daily routine of a 3 to 4-year-old child
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record