Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni pirmsskolas vecumā
Author
Saade, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: izpētīt un analizēt 4-5 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšanas paņēmienus pirmsskolas izglītības iestādēs. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta un analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pašapziņu, pašapziņas veidiem, tās attīstību bērniem, ka arī pašapziņas veidošanas iezīmēm un pedagoga lomu tās attīstībā. Praktiskajā daļā ir izstrādāti bērnu pašapziņas vērtēšanas kritēriji, pašapziņas attīstīšanas plāns izmantojot rotaļas, kā arī izpētītas bērnu pašapziņas izmaiņas pētījuma laikā. Darba rezultāti: darba mērķis tika sasniegts, pētījuma laikā tika konstatētas problēmas ar pašapziņu, kas tika mazinātas pētījuma laikā, izmantojot dažāda veida rotaļas, kas ļāva bērniem attīstīt pašapziņu. Pētījumā piedalījās 14 bērni vecumā no 4 līdz 5 gadiem, kā arī 5 skolotāji. Pedagogu atbildes palīdzēja darba autorei iegūt viedokļus par pašapziņu un tas attīstības metodēm. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pirmsskolas iestāde, 4-5 gadus veci bērni, pašapziņas attīstības līmenis, bērna attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp, 3 attēli, 5. tabulas un 46 literatūras avoti. The aim of the paper is to study and analyse the methods of promoting selfconfidence of preschool children. The work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part examines and analyses the scientific, methodological, pedagogical, and psychological literature on self-confidence, types of self-confidence, its development for children, as well as the features and sources of self-confidence formation, the role of the teacher in development. In the practical part, the criteria for assessing children's self-confidence are developed, a plan for self-confidence is developed, and changes in children are also studied. Results of the work: the aim of the work was achieved, during the research problems with self-confidence and self-confidence were identified, which were eliminated by using different types of games, which allowed children to develop self-confidence after the research. In the research were involved 14 children aged 4 to 5 years, as well as 5 teachers. The answers of the teachers helped the author to get opinions about self-confidence and its development methods. Keywords: self-confidence, pre-school institution, 4-5 years old children, child development, level of self-confidence. Scope of the qualification paper: 50 pages, 3 figures, 5 tables and 46 literature sources.