Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorJurišiņeca, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:50Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86737
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60392
dc.description.abstractKvalifikācijas darba pamata ir tēma: Kustību rotaļu loma 6 – 7 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstības veicināšanā. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstības veicināšanas iespējas kustību rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā darba daļā analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pašapziņu, pašapziņas komponentiem, pašapziņas rādītājiem pirmsskolas vecuma bērniem, kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu nozīmi 6 – 7 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšanā. Atklāta kompetenču pieeju rotaļās un skolotāja lomu bērnu darbības organizēšanā pašapziņas attīstības sekmēšanai. Darba praktiskajā daļā tika veikts praktiskais pētījums, kas sastāvēja no trīs posmiem: konstatējošā, veidojošā un kontroles pētījuma. Tika izmantotas divas pētījuma metodes: pedagoģiskā novērošana un praktiskā skolotāja darbība. Pētījumā piedalījās septiņpadsmit 6 – 7 gadus veci bērni. Pašapziņas attīstības līmeņa noteikšanai tika izstrādāti kritēriji pašapziņas attīstības līmeņa novērtēšanai. Tā kā pirmsskolas vecuma bērnu vadošais darbības veids ir rotaļa, bērnu pašapziņas attīstības sekmēšanai tika izmantotas kustību rotaļas. Tika organizētas kustību rotaļas un fiziskās aktivitātes, kuru mērķis ir sekmēt 6 – 7 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstību. Pētījuma rezultāti: sasniegts izvirzītais mērķis – pārbaudīta kustību rotaļas pielietošanas efektivitāte pašapziņas attīstības līmeņa paaugstināšanā. Atslēgas vārdi: PERSONĪBA, PAŠAPZIŅA, PAŠAPZIŅAS ATTĪSTĪBA, ES TĒLS, PAŠVĒRTĒJUMS, KUSTĪBU ROTAĻA, FIZISKĀ AKTIVITĀTE Kvalifikācijas darba apjoms: sastāv no 51 lpp., 22 attēliem, 8 tabulām, 1 pielikuma, analizēti 27 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe basis of the qualification work is the topic: The role of movement games in promoting the development of self-confidence of 6-7 year old children. The aim of the research: to theoretically analyze and practically study the possibilities of promoting the development of self - confidence of children aged 6 - 7 in movement games. The work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part of the work analyzes the scientific, methodological, pedagogical and psychological literature on self-confidence, components of self-confidence, self-confidence indicators for preschool children. The importance of movement games and physical activity in promoting the self-confidence of 6–7-year-old children. Competence approach in games and the role of the teacher in organizing children's activities to promote the development of self-confidence. In the practical part of the work, a practical study was carried out, which consisted of three stages: a finding, a formative and a control study. Two research methods were used: pedagogical observation and practical teacher activity. Seventeen children aged 6 to 7 years participated in the study. To determine the level of development of self-confidence, criteria were developed for assessing the level of development of self-confidence. As play is the leading activity for pre-school children, movement games were used to promote children's self-confidence. Movement games and physical activities were organized to promote the self-confidence of 6–7-year-old children. The results of the research: the set goal has been achieved - the effectiveness of the application of movement play in increasing the level of self-confidence development has been tested. Keywords: PERSONALITY, SELF-CONSCIOUSNESS, DEVELOPMENT OF SELF-CONSCIOUSNESS, EU IMAGE, SELF-EVALUATION, MOVEMENT PLAY, PHYSICAL ACTIVITY The volume of the qualification work consists of 51 pages, 22 figures, 8 tables, 1 appendices, 27 literature sources are analyzed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPERSONĪBA
dc.subjectPAŠAPZIŅA
dc.subjectPAŠAPZIŅAS ATTĪSTĪBA
dc.subjectES TĒLS
dc.subjectPAŠVĒRTĒJUMS
dc.titleKustību rotaļu loma 6 – 7 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstības veicināšanā
dc.title.alternativeThe role of movement games in promoting the development of self-confidence of 6-7 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record