Aplicēšanas prasmju apguves veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā 2. vecumposmā
Author
Kalniņa, Kellija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “aplicēšanas prasmju apguves veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā 2. vecumposmā” sastādīts no 3 nodaļām, 55. lpp., 6 tabulām, 23. attēliem, 20 pielikumiem, izmantoti 39 literatūras avoti, no tiem 20 latviešu valodā, 15 angļu valodā un 4 krievu valodā. Kvalifikācijas darba mērķis izpētīt bērnu prasmju apguves veicināšanas paņēmienus aplicēšanā 2.vecumposmā. Pirmajās divās darba nodaļās ir aprakstīta teorētiskā daļa pamatojoties uz teorētiskajām atziņām un pedagoģiskās literatūras analīzi. Nodaļās aprakstīts- pirmsskolas 2. vecumposma bērnu vispārīgais raksturojums, prasmju raksturojums, pedagoga ietekme prasmju apguves veicināšanā un aplicēšana tehnoloģiju mācību jomā. Trešajā nodaļā, kas ir empīriskā daļa, ir veikts pētījums par pirmsskolas 2.vecumposma prasmju apguvi aplicēšanas nodarbības. Pētījumā veikta novērošana, pedagoģiskais darbības izmēģinājums ar bērniem un vērtēti bērnu darbības rezultāti. Pētījumā piedalījās 16 bērni. The qualification paper “Promoting the acquisition of application skills in technology training in pre- school from age 3 to age 5” consists of 3 chapters, 55 pages, 6 tables, 23 figures, 20 appendices, 39 literature sources were used, of which 20 in Latvian, 15 in English and 4 in Russian. The aim of the qualification paper is to look for methods of promoting the acquisition of children's skills in the 2nd year. The first two chapters describe the theoretical part on the theoretical findings and analysis of the pedagogical literature. The chapters describe the general characteristics of pre-school children in the 2nd age group, the characteristics of skills, the pedagogical influence in the promotion of skills acquisition and the application of application technology. In the third chapter, which is the empirical part, a study on the acquisition of pre-school skills in the second grade is applied. The study included observation, a pedagogical activity test with children and evaluated the results of children's activities. The study included 16 children.