Pašvadītas mācīšanās sekmēšana valodas mācību jomā pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Simanoviča, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore:Dace Simanoviča Kvalifikācijas darba nosaukums:Pašvadītas mācīšanās sekmēšana valodas mācību jomā pirmsskolas izglītības 3. posmā. Pētījuma mērķis:Pētīt pedagoģiskos paņēmienus 5-7 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanai valodas jomā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs ietver 2 daļas. Pirmajā nodaļā tika analizēta teorētiskā literatūra, pēc kuras secina, pedagogam ir milzīga loma pašvadītas mācīšanās apguvei pirmsskolā. Emocionāli tuvas attiecības veicina bērna valodas attīstību. Otrajā daļā pētījuma ietvaros notika pirmsskolas pedagogu intervēšana ar mērķi noskaidrot nostāju pret sevi, darbu un bērniem. Uzzināt kā tiek realizēta pašvadīta mācīšanās valodas jomā 3. posmā. Pētījuma laikā tika veikta pedagoģiskā novērošana un eksperiments, kas ir par pamatu datu atspoguļojumam un analīzei. Iegūtā informācija, ļauj secināt, pedagoga attieksme atspoguļojas grupas mikroklimatā. Savukārt 3.posmā pašvadīta mācīšanās valodas jomā būtu sekmīga, ja pedagogs mērķtiecīgi veidotu rotaļnodarbības, būtu atbalstošāks, motivētu, iekārtojums atbilstu tematam, būtu brīvi pieejami materiāli, laiks materiālu izpētei, brīvām rotaļām. Darba kopējais apjoms ir 43 lapaspuses, attēli- 5, tabulas- 5, pielikumi -2, izmantotā literatūra 46 avoti. Atslēgas vārdi: pedagoga loma, pašvadīta mācīšanās, valodas mācību joma pirmsskolā. Author: Dace Simanoviča Theme: Promoting self-directed language learning in the 3rd stage of preschool education. The Objective of the Qualification Paper: Explore pedagogical methods of 5-7 year old children’s self-directed language learning in preschool. Qualification work includes 2 parts. In the first chapter the theoretical literature was analyzed, after which it is concluded that the teacher has a huge role in the acquisition of self-directed learning in preschool. An emotionally close relationship promotes the child’s language development. In the second part of the research, preschool teachers were interviewed in order to find out their position towards themselves, their work, and their children. To find out how self-directed learning is implemented in the field of language in the 3rd stage. Pedagogical observation and experimentation were performed, which is the basis for data presentation and analysis. The obtained information allows concluding the pedagogue’s attitude is reflected in the group’s microclimate. In turn, in the 3rd stage, self-directed learning in the field of language would be successful if the teacher purposefully created play classes, were more supportive, and motivated, the arrangement corresponded to the topic, there were freely available materials, and time for researching materials, free games. The scope of the Qualification Paper: The total volume of the work is 43 pages, pictures-5, tables-5, appendices- 2, and used literature- 46 sources. Keywords: Role of teacher, self-directed learning, language learning in pre-school.