Dabas materiālu izmantošana 3-4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanai
Author
Barišnikova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Dabas materiālu izmantošana 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanai”, autore Irina Barišnikova. Mērķis: Izpētīt vai dabas materiāli veicina 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos. Teorētiskajā daļā sniegts 3 – 4 gadīgu bērnu psiholoģiskais raksturojums, aprakstot bērnu intelektuālo attīstību un rotaļas, kā bērnu attīstības veicinātājas. Analizētas teorētiskās atziņas par dabas materiālu izmantošanu rotaļnodarbībās matemātisko priekšstatu veidošanai. Darba praktiskajā daļā veikts empīriskais pētījums par matemātisko priekšstatu veidošanu rotaļnodarbībās 3 – 4 gadīgiem bērniem, izmantojot dabas materiālus. Darbam ir 50 lpp., 22 attēli, 5 tabulas, bibliogrāfiskajā sarakstā iekļautas 37 vienības. Atslēgas vārdi: dabas materiāli, matemātiskie priekšstati, rotaļnodarbības, pedagoģiskais novērojums. Secinājums: 3 – 4 gadīgu bērnu matemātiskie priekšstati veidojas, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā rotaļnodarbībās izmanto dabas materiālus. The qualification work “Use of the natural materials for the formation of mathematical concepts in 3 – 4 year-old children”, the author Irina Baryshnikova. The aim of research: To study whether natural materials promote the formation of mathematical concepts in 3 – 4 year-old children. The theoretical part provides the psychological characterisation of 3 – 4 year old-children, describes the intellectual development of children and games, as promoters of children's development. Theoretical knowledge about the use of natural materials in play activities for the formation of mathematical concepts has been analysed. In the practical part of the work an empirical study was done on the formation of mathematical concepts in play activities for 3 – 4 year-old children using natural materials. The work contains 50 pages, 22 pictures, 5 tables, 37 items included in the bibliographical references. Keywords: natural materials, mathematical concepts, play activities, pedagogical observation. Conclusion: Mathematical concepts in 3 – 4 year old-children are formed when the teacher uses natural materials in the pedagogical process in play activities.