Eksperimentēšana ar dabas materiāliem kā līdzeklis intelektuālo spēju attīstībai bērniem
Author
Gončare, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “Eksperimentēšana ar dabas materiāliem kā līdzeklis intelektuālo spēju attīstībai bērniem” Darba autore: Natālija Gončare Darba vadītājs: Anita Ieriķe Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lappuses, 21 literatūras avots Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt eksperimentēšanas ar dabas materiāliem nozīmi intelektu spēju attīstībai bērniem. Pielietojot eksperimentēšanā apkārtējas dabas materiālus, kvalifikācijas darba gaitā tika izpētīta 2-4 g.v. bērnu intelektuālo spēju attīstība. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā darba autore analizē un savstarpēji salīdzina dažādu literatūras un rakstu avotu informāciju par pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālām spējām. Empīriskajā daļā aprobētas 6 rotaļnodarbības, kuru rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi. Eksperimentējot ar dabas materiāliem, bērniem netiešā veidā tika attīstītas prāta spējas, ja pirmsskolas pedagoģiskajā procesā bērnam tika dota iespēja pētīt un izzināt dažādu dabas materiālu īpašības un to izmantojamību veicot eksperimentus ar tiem. Pētījuma noslēgumā tika apkopota informācija par iegūtiem rezultātiem pētījuma sākumā un beigās, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu. Atslēgas vārdi: eksperimentēšana, dabas materiāli, intelekts. Qualification work: “Experimenting with natural materials as an instrument for development of children’s intellectual abilities” Author of the work: Natālija Gončare Supervisor: Anita Ieriķe Volume of qualification work: 40 pages, 21 literature sources The aim of the research: To explore theoretically and practically the importance of experimenting with natural materials in the development of intelligence in children. Applying natural environment`s materials in experimentation, development of intellectual abilities of 2-4 year old children were studied during this qualification work. The study consists of theoretical and empirical parts. In theoretical part, the author of the work analyses and compares information from different literature sources and articles on intellectual abilities of pre-school children. 6 lessons were tested in the empirical part, the results of which allow to confirm the hypothesis. While experimenting with natural materials, children indirectly developed mental capacity, if the child was given the opportunity to study and explore the characteristics of various natural materials and their usage by experimenting with them in the pre-school pedagogical process. At the end of the study, there was made a collection of the information on the results obtained at the beginning and end of the study, which gives the work a practical significance. Keywords: Experimenting, natural materials, intelligence.