Roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi un rotaļu izmantošana vārdu krājumu aktivizēšanai jaunākajā pirmsskolas vecumā
Author
Ziediņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Inese Ziediņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi un rotaļu izmantošana vārdu krājumu aktivizēšanai jaunākajā pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt jaunākā pirmsskolas vecuma vārdu krājuma aktivizēšanas iespējas pirkstu rotaļās un roku sīkās motorikas vingrinājumos. Kvalifikācijas darbam ir 3 nodaļas – 2 teorētiskās daļas un 1 praktiskā daļa. Pirmajā nodaļā, darba autore teorētiski apraksta bērna attīstību veselumā un tās ietekmējošos faktorus. Otrajā nodaļā tiek sniegts priekštats par vārdu krājuma attīstību un tā bagātināšanas iespējām jaunākajā pirmsskolas vecumā. Tiek aprakstīti roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumu un rotaļu nozīme 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma aktivizēšanai. Trešajā nodaļā autore veic pedagoģisko pētījumu par vārdu krājuma aktivizēšanu 2 – 3 gadīgiem bērniem, izmantojot roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumus un pirkstu rotaļas, kā arī iekļauj vārdu krājuma pārbaudi ar lietvārdiem, darbības vārdiem, īpašības vārdiem un prievārdiem. Kvalifikācijas darba apjoms ir 52. lpp, 13 attēli, 2 tabulas, 6 pielikumi, 48 literatūras un informācijas avoti latviešu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, vārdu krājums, pirkstu rotaļas, roku pirkstu sīkā motorika, vingrinājumi, rotaļas. The author of the Diploma Paper: Inese Ziediņa The title of the Diploma Paper: Using fine motor skill exercises and games to activate vocabulary at a young pre-school age. The aim of the Diploma Paper: to explore theoretically and practically the possibilities of activating the vocabulary at a young pre-school age using fine motor skill and games. The Diploma Paper consists of 3 chapters – 2 theoretical parts and 1 practical part. In the first chapter, the author of the Diploma Paper theoretically describes the whole development of a child and the factors affecting it. The second chapter gives an insight into the development of vocabulary and its enrichment possibilities at a young pre-school age. It describes the importance of fine motor skill exercises and games to activate the vocabulary of 2 - 3 years old children. In the third chapter, the author of the Diploma Paper conducts a pedagogical study on the activation of vocabulary for 2 - 3 years old children using fine motor skill exercises and games, as well as it includes a vocabulary test with nouns, verbs, adjectives and prepositions. The amount of the Diploma Paper is 52 pages, 13 images, 2 tables, 6 annexes, 48 sources of literature in Latvian and Russian. Key words: pre-school age, vocabulary, finger games, fine motor skill, exercises, games.