Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligita
dc.contributor.authorBrīkše, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:54Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86851
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60419
dc.description.abstractSintijas Brīkšes kvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu “Runas rotaļas 1,5-3 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšanai pirmsskolā”. Tas izstrādāts Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docentes, Dr. paed. Ligitas Stramkales vadībā. Darba mērķis ir noteikt 1,5-3 gadīgu bērnu valodas veicināšanas iespējas ar runas rotaļu palīdzību. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs daļām: •Pirmajā nodaļā tiek apkopotas psihologu, pedagogu un logopēdu atziņas par bērna attīstību kopumā, kā arī tiek pētīta bērna valodas un runas attīstība konkrētajā vecuma posmā. •Otrajā nodaļā tiek analizēts un skaidrots rotaļas jēdziens. Tiek apskatīta rotaļas nozīme bērna kopīgajā attīstībā, kā arī tiek apkopots runas rotaļu iedalījums un to nozīme bērna valodas un runas attīstībā. •Trešajā nodaļā tiek izmantotas teorētiskās atziņas, lai raksturotu pētījumā iekļauto bērnu vispārējo, valodas un runas attīstību. Pedagoģiskajā procesā tiek izmēģinātas runas rotaļas, lai pārbaudītu izvirzītos kritērijus un analizētu runas rotaļu ietekmi uz bērna valodas un runas attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 40 lpp, anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumiem, 37 literatūras avotiem, 1 tabulas, 5 attēliem, 11 pielikumiem. Darba atslēgas vārdi: valoda, valodas attīstība, runa, runas attīstība, pirmsskola, runas rotaļas.
dc.description.abstractSintija Brikse’s Qualification paper theme is “Language development through speech play for children aged 1,5-3 years old”. It was developed in University of Latvia, faculty of Pedagogy, Psychology and Art, under the guidance of Dr. Paed associate professor Ligita Stramkale. The aim of the work is to determine the language development apportunities for 1,5-3 year old children through speech games. The Qualification paper consists of three sections: •The first chapter summarizes the findings of psychologists, teachers and speech therapists about the child’s development in general, as well as development of the child’s language and speech at a particual age. •The second chapter analyzes and explains the concept of play. It explains the role of play in the child’s common development. It provides compilation of speech games and their role in the child's language and speech development. •In the third chapter, theoretical findings are used to describe the general development, language and speech development of the children included in the study. During pedagogical process, speech games are used to test the criteria and to analyze the impact of speech games on the child's language and speech development. The qualification work consists of 40 pages, annotations in Latvian and English, introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, 37 literature sources, 1 table, 5 figures, 11 appendices. Keywords: language, language development, speech, speech development, preschool, speech games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.subjectrunas rotaļas
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvalodas attīstība
dc.titleRunas rotaļas 1,5-3 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeLanguage development through speech play for children aged 1,5-3 years old
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record