3-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana pedagoģiskajā procesā
Author
Dzene, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „3-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana pedagoģiskajā procesā”. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 3-5 gadu bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un secinājumiem. Darba autore teorētiskā daļā apraksta bērnu vārda krājuma bagātināšanas iespējas, kas ik dienu papildinās un pilnveidojas, ja tam ir atbilstoši apstākļi. Bērnība ir intensīvs rotaļu laiks. Bērna audzināšanā un attīstībā neatņemama sastāvdaļa ir rotaļai. Jāuzsver, ka daudziem bērniem ir nepietiekamas runas spējas un valodas attīstība, jo daudzi bērni brīvo laiku pavada pie televizora un viedierīcēm, līdz ar to vārdu krājums ir nepietiekams, tādēļ bērniem ir nepieciešamas rotaļas un grāmatas, kas bagātina viņu vārdu krājumu. Mūsdienās bērns grāmatu var izmatot daudzveidīgi un grāmata bērnam var būt gan kā rotaļlieta, gan kā instruments, ar kura palīdzību apgūt jaunus vārdus un zināšanas. Pētījuma daļā tiek analizētas bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot dažādas spēles un izklaidējošas aktivitātes, tiek novērots un analizēts kā, pielietojot dažādas pieejas, tiek ietekmēts un bagātināts bērnu vārdu krājums. Rakstot kvalifikācijas darbu, autore secināja, ka bērni vecumā no 3-5 gadiem visefektīvāk bagātina savu vārda krājumu rotaļājoties. The topic of the qualification work is "Enrichment of the vocabulary of 3-5 year old children in the pedagogical process". The aim of the research: To theoretically and practically find out the possibilities of enriching the vocabulary of 3-5 year old children in the pedagogical process. The qualification work consists of an introduction, two chapters and conclusions. In the theoretical part, the author describes the possibilities of enriching children's vocabulary, which will be supplemented and improved every day, if there are appropriate conditions. Childhood is an intense play time. Playing is an integral part of a child's upbringing and development. Many children have insufficient speech and language development, as they spend their free time in front of the TV and has huge screen time using their telephone’s or tablets, that leads to the problem - vocabulary is insufficient. Use of toys and books is a great instrument, what helps in the process of enrichment of children’s vocabulary. Nowadays child's book can be used in many ways and a book for a child can be both a toy and a teaching - developing object. In the research part author analysed possibilities of enriching children's vocabulary in a pre-school educational institution using various games and entertaining activities. Author observed and analysed how various methods affects and enriches children's vocabulary. While writing the qualification paper, the author of the work concluded that children aged 3-5 years enrich their vocabulary by playing.