Ekrānierīču ietekme uz bērna valodas attīstību pirmsskolā
Автор
Grundmane, Ildze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba mērķis ir noskaidrot, cik lielā mērā ekrānierīču lietošana agrā vecumā ietekmē bērnu valodas attīstību. Darba apjoms ir 56 lappuses, tas sastāv no ievada, divām nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta un 8 pielikumiem. Darba pirmajā nodaļā analizēta zinātniskā literatūra par bērnu valodas attīstību, par ekrānierīču ietekmi uz bērnu vispārēju attīstību, kā arī par to ietekmi tieši uz valodas attīstību. Otrajā nodaļā aprakstīts empīriskais pētījums par ekrānierīču ietekmi uz bērnu valodas attīstību pirmsskolā. Tajā tiek analizēti pirmsskolas pedagogu pirmaptaujas, vecāku aptaujas un bērnu valodas attīstības pārbaudes rezultāti. No analizētā tiek izvirzīti secinājumi, kas liecina, ka pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības grūtības var būt saistītas ar pārmērīgu ekrānierīču lietošanu pārāk agrā vecumā. Balstoties uz teorētiskajā un empīriskajā daļā veikto analīzi un izdarītajiem secinājumiem, izstrādāti priekšlikumi vecākiem un pedagogiem problēmas risināšanai. Atslēgas vārdi: pirmsskola, ekrānierīces, valodas attīstība, tehnoloģijas. The aim of the qualification paper is to find out to what extent the use of screen devices at an early age affects the development of children's language. The volume of the work is 56 pages, it consists of an introduction, two chapters with subsections, conclusions, proposals, a list of references and 8 appendices. The first chapter analyzes the scientific literature on children's language development, the impact of screen devices on children's general development, as well as their impact on language development. The second chapter describes an empirical study on the effect of screen devices on children's language development in preschool. It analyzes the results of the pre-school teacher survey, the parents' survey, and the children's language development test. From the analysis, conclusions are drawn that suggest that the language development difficulties of preschool children may be related to the excessive use of screen devices at an early age. Based on the analysis performed in the theoretical and empirical part and the conclusions made, proposals for parents and teachers to solve the problem have been developed. Keywords: preschool, screen devices, language development, technology.