Rotaļnodarbību organizēšanas īpatnības pirmsskolas vienaudžu grupās
Author
Makarenko, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Rotaļnodarbību organizēšanas īpatnības pirmsskolas vienaudžu grupās” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un eksperimentāli pārbaudīt, kā rotaļnodarbībās pirmsskolā sekmējamas 3-4 gadus veciem bērnu sadarbības prasmes. Kvalifikācijas darbā izskatīti un analizēti psihologu, pedagogu, zinātnieku viedokļi par to, ka rotaļa un spēle ir bērna galvenais darbības veids. Rotaļās un spēlēs bērnos tiek attīstītas un nostiprinātas visas prasmes, tai skaitā sadarbības prasmes. No tā izriet, ka rotaļai ir jābūt pirmsskolas mācību procesa pamatā, un tai jābūt iekļautai darbības procesā tādā veidā, lai bērns spēlējoties sasniegtu skolotāja izvirzītos mācību mērķus. Kvalifikācijas darba teorētiskā daļā aplūkoti tādi jautājumi rotaļu būtība, bērna attīstība rotaļā, bērnu mijiedarbība rotaļnodarbībā un rotaļnodarbības jēdziens. Empīriskajā daļā darba autore pēta un apraksta 3-4 gadus vecus 12 bērnus no sadarbības prasmju attīstības viedokļa. Tāpat darba autore ir veikusi šo bērnu vecāku aptauju. Pedagoģiskā darba ievaros ir izstrādāta un realizēta rotaļnodarbību sērija, kuras mērķis ir paaugstināt sadarbības prasmju starp bērniem grupā līmeni. Pētījuma rezultātā darba autore nonāca pie secinājuma, ka mērķtiecīga, pārdomāti, katra bērna interesēm un iespējām atbilstoša spēļu nodarbība stiprina bērnos esošās un attīsta jaunas sadarbības prasmes. Darba autore izstrādāja arī vispārīgus ieteikumus šīs grupas bērnu vecākiem. Atbildot uz pētniecības jautājumu, tika konstatēts, bērni var apgūt sadarbības prasmes ar rotaļnodarbības palīdzību. Kvalifikācijas darba apjoms: 55 lpp., 8 tabulas, 12 attēli, 32 literatūras un informācijas avoti un 1 pielikumi. The topic of this course work is “Organization features of the game classes in the Peer Ages Group at Preschool”. The purpose of this work is to theoretically find out and experimentally test how to develop the skills of cooperation of children 3-4 years old in-game classes in preschool institutions. In the qualifying work, the opinions of psychologists, teachers, and scientists regarding the fact that the game is the main activity for the child are considered and analyzed. In accordance with this, (which all skills?) all skills, including the skills of cooperation, are developed and strengthened in children during the game. From this, it follows that the game should be the basis of preschool education, and should be structured into an activity in which the child while playing, learns the topic given by the teacher - which is the game lesson. This qualifying work consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part contains the concept of "The essence of the game", "The development of the child in the game", "The interaction of children in the game", and "The concept of the game". In the empirical part, the author of the work investigated and described 12 children 3-4 years of age, from the point of view of developing cooperation skills. Also, the author of the work surveyed twelve parents. Then the author of this work developed a series of play activities, the purpose of which is to increase the level of cooperation skills among the children of this group. In order to confirm or refute the research question, a re-description of the characteristics of the children in this group was carried out. As a result of this study, the author of the work came to the conclusion that a purposeful, well-planned, meeting of the interests and capabilities of each child, a game lesson strengthens the existing skills in children and develops new cooperation skills. The author of the work also developed general recommendations for parents of children in this group. The answer to the question turned out to be positive, children can learn cooperation skills with the help of a game lesson. Scope of work: 55 sheets, 8 tables, 12 pictures, 32 literary and informational sources and 1 application