Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorLiede, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:59Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87027
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60446
dc.description.abstractPētījums “Daiļliteratūra kā vērtību izpratnes veidotāja 5 – 6 gadu vecumā” sniedz ieskatu jautājumos, kas var noderēt pirmsskolas skolotāja darbā ar piecgadīgiem un sešgadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt teorētiskās atziņas par daiļliteratūras izmantošanas iespējām vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī teorētiski un praktiski izpētīt kā pirmsskolas skolotājs var sekmīgi izmantot daiļliteratūru savā darbā. Kvalifikācijas darba uzdevumi ir analizēt un apkopot teorētisko literatūru par vērtībām pedagoģijā, psiholoģijā un filozofijā. Izpētīt uz analizēt daiļliteratūras nozīmi bērna dzīvē, kā arī pētīt literatūras izmantošanas iespējas tikumisko vērtību izpratnes veidošanā 5 – 6 gadīgiem bērniem. Pētījums sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir teorētiski apkopota psihologu, pedagogu un filozofu atziņas par vērtību būtību un to izpratnes veidošanās nosacījumi pirmsskolas vecumā. Otrajā nodaļā tiek pētītas daiļdarbu izmantošanas iespējas vērtību izpratnes veidošanai vecākajā pirmskolas vecumā. Darbs kopumā izklāstīts 54 lapaspusēs, tajā ir 17 attēli, 3 tabulas, secinājumi, priekšlikumi pedagogiem, 37 literatūras un citas izmantotās literatūras avoti, 3 pielikumi. Darbā izmantotas D. Lieģenieces, V. Batņas, A. Šteinbergas, R. Fišera, A. Milta, A. Rubeņa un citu autoru teorētiskās atziņas par bērnu personības un attīstības īpatnībām. Atslēgas vārdi: vērtības, vērtību izpratne, tikumiskās vērtības, daiļliteratūra, pirmsskola, 5 – 6 gadus veci bērni.  
dc.description.abstractResearch of study “Fiction as a Creator of Value Awareness at the Age of 5-6” provides insight into issues that may be useful in a preschool work with five- and six-year-olds. The tasks of the qualification paper are to analyse and summarize the theoretical literature on values in pedagogy, psychology, and philosophy. To study the importance of fiction in a child's life, as well as to study the possibilities of using literature in the development of moral values for children aged 5-6. The study consists of two chapters. The first chapter theoretically summarizes the findings of psychologists, educators, and philosophers about the nature of values and the conditions for the formation of their understanding at preschool age. In the second chapter, the possibilities of using works of art to form an understanding of values in the older preschool age are studied. The work is generally presented on a total of 54 pages, it contains 17 figures, 3 tables, conclusions, suggestions for teachers, 37 sources of literature and other used literature, 3 appendices. Used in the work The theoretical findings of D. Lieģeniece, V. Batņa, A. Šteinberga, R. Fischer, A. Milt, A. Rubenis and other authors on the peculiarities of children's personality and development are used in the work. Keywords: values, moral values, fiction, preschool, children aged 5 to 6 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjectvērtību izpratne
dc.subjectdaiļliteratūra
dc.subjectpirmsskola
dc.titleDaiļliteratūra kā vērtību izpratnes veidotāja 5-6 gadu vecumā
dc.title.alternativeFiction as a Creator of Value Awareness at the Age of 5-6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record