Bērna pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības 1.posmā
Author
Geceviča, Vladislava
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Bērna pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības 1.posmā”. Darba autore: Vladislava Geceviča. Darba vadītāja: Inga Stangaine. Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski izpētīt pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas “X” pirmsskolas izglītības iestādes 1. posma bērniem. Pētījuma saturs: Teorētiskajā daļā tiek sniegts agrās bērnības vecuma bērna vispārējs raksturojums kā arī teorētiski aprakstītas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas pirmsskolas vidē. Darba empīriskā daļa sastāv no izmantoto pētījuma metožu apraksta kā arī pētāmās grupas un pirmsskolas vides apraksta. Balstoties uz teorijas izstrādes laikā iegūtajām atziņām tiek definēti divu pašapkalpošanās prasmju: roku mazgāšanas un patstāvīgas ēšanas vērtēšanas kritēriji. Veicot novērojumus, tiek noteikts bērnu sākotnējais prasmju līmenis. Tālākā darba gaitā tiek sniegts ieskats par pētījuma laikā organizētajām nodarbībām un piedāvātajiem vingrinājumiem. Tam seko datu atspoguļošana un novērojumu laikā iegūto vērtējumu salīdzināšana. Bibliogrāfisko vienību skaits: 38 avoti. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, agrās bērnības vecums, pirmsskolas vide. Kvalifikācijas darbs sastāv no 53 lappusēm, tajā iekļautas 4 tabulas, 13. attēli un 3 pielikumi. Subject of the qualification work: “Promoting child self-service skills in the 1st stage of preschool education”. The author of the work: Vladislava Geceviča. Supervisor of qualification work: Inga Stangaine. The aim of the qualification work is to to analyze theoretically and practically the possibilities of promoting self-service skills for the 1st stage children of the “X” pre-school educational institution. Content of the research: The theoretical part provides a general description of the early childhood age, as well as theoretically describes the possibilities of promoting self-service skills in the preschool environment. The empirical part of the work consists of a description of the research methods used as well as a description of the research group and the preschool environment. Based on the knowledge gained during the development of the theory, the criteria for evaluating two self-service skills are defined: hand washing and independent eating. Observations determine children's initial skills. In the course of further work, an insight is provided into the classes organized during the research and the exercises offered. This is followed by a presentation of the data and a comparison of the estimates obtained during the observations. Number of bibliographic units: 38 Key words: self-service skills, early childhood, preschool education. The Qualification work consists of 53 pages.