Bilingvālā izglītība pirmsskolā 3-4gadīgu bērnu latviešu kā otrās valodas apguves veicināšanai
Author
Pudule, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Iluta Pudule. Darba tēma “Bilingvālā izglītība pirmsskolā 3-4 gadīgu bērnu latviešu kā otrās valodas apguves veicināšanai”. Pētījuma mērķis - izpētīt bilingvālās izglītības pirmsskolās 3-4 gadīgu bērnu latviešu kā otrās valodas apguves veicināšanu. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1.analizēt zinātnisko literatūru par valodas apgūšanu un divvalodību; 2.izpētīt un raksturot 3-4 gadīgu bērnu attīstību un otrās valodas apguves īpatnības; 3.veikt anketēšanu un analizēt datus par latviešu valodas apguvi bilingvālā mācību procesā pirmsskolā. Pētījuma gaitā gūtie rezultāti ļauj secināt, ka divvalodība bērna pašizgaugsmei, pilnvērtīgai, un vispusīgai attīstībai netraucē. Pētījuma daļā tika veikta anketēšana, kuras rezultātā tika noskaidrots kā bērni apgūst otro valodu, un kādi faktori to veicina un kādi ir bremzējošie. Atslēgvārdi: 3-4 gadīgi bērni, otrās valodas apguve, divvalodība. Darba apjoms: 38 lapas, 10 attēli, 3 tabulas, 38 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 1 pielikums. Author of the work Iluta Pudule. Work topic –– “Bilingual education in preschool for 3-4 year old Latvian children as a means for second language acquisition”. Research goal –– to research bilingual education in preschool for 3-4 year old Latvian children as a means for second language acquisition. Tasks of Qualification paper: 1.Analyze scientific literature on language acquisition and bilingualism. 2.Research and describe 3-4 year old children’s development and second language acquisition peculiarities. 3.Carry out a survey and analyze data on Latvian language acquisition in bilingual learning process in preschool. The results from the research lead to the summary that bilingualism does not prevent a comprehensive self-development for children. The research included a questionnaire in which it was found out how children acquire a second language, and what factors hinder this process. Key words: 3-4 year old children, second language acquisition, bilingualism. Volume of paper: 38 pages, 10 pictures, 3 tables, 38 bibliographical references, 1 appendix.