6-7 gadīgu bērnu izziņas intereses veicināšana ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolā
Author
Klimanoviča, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Jūlija Klimanoviča Darba nosaukums: 6-7 gadīgu bērnu izziņas intereses veicināšana ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolā Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 6-7 gadīgu bērnu izziņas intereses veicināšanas iespējas ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba saturs sastāv no 2 nodaļām - teorētiskajām atziņām un empīriskā pētījuma. Pirmajā nodaļā tiek analizētas teorētiskās atziņas par ekoloģiskās audzināšanas būtību un saturu pirmsskolā, 6-7 gadīgu bērnu attīstības īpatnības, izziņas intereses nozīme ekoloģiskās audzināšanas procesā, izziņas intereses veidošanās priekšnosacījumi, pētniecisko prasmju būtība un loma ekoloģiskās audzināšanas procesā. Otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums, lai noteiktu atlasīto metožu piemērotību bērna izziņas intereses sekmēšanai ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolā. Darba apjoms: 10 tabulas, 20 attēli, 15 pielikumi, lapaspušu kopskaits 73, izmantoto literatūras avotu skaits 27 (no kuriem 12 ir latviešu valodā, bet 15 avoti svešvalodā). Galvenie atslēgvārdi: ekoloģiskā audzināšana, izziņas interese, ziņkārība, bērnu attīstība, mācību darba formas, mācību metodes. Teorētiskās analīzes rezultātā izveidoti 6 – 7 gadīgu bērnu izziņas intereses veicināšanas kritēriji, rādītāji un to līmeņu apraksti, kā arī atlasītas mācību organizācijas formas un metodes izziņas intereses veicināšanai ekoloģiskās audzināšanas procesā. Secināts, ka atlasītās metodes ir piemērotas 6 - 7 gadīgu vecu bērnu izziņas intereses veicināšanai. Author: Julija Klimanoviča Title: 6–7-year-old pre-schooler promotion of cognitive interest in the process of ecological upbringing. The aim of the qualification work: Theoretically and practically study the possibilities of promoting the cognitive interest of 6-7-year-old children in the process of ecological upbringing in a preschool educational institution. The content of the qualification work consists of 2 chapters - theoretical findings and empirical research, as well as the comparison and analysis of the results obtained in the research, conclusions, proposals and closing statement. In the first chapter, an analysis of theoretical extracts about ecological upbringing, its aim and content in preschool education, the features of 6-7-year-old children's development, the role cognitive interests play within the ecological child upbringing process, the prerequisites of cognitive interest development, the core aim of the study and the role it plays in ecological upbringing. In the second chapter, an empirical study is carried out to determine the suitability of the selected methods for promoting the child's cognitive interest in the process of ecological upbringing in preschool. The thesis consists of 10 tables, 20 figures, 15 appendices, a total number of pages 73, and several used literature sources 27 (of which 17 are in Latvian, but 15 in a foreign language). Keywords: ecological upbringing, cognitive interest, curiosity, child development, forms of teaching, teaching methods, learning motivation. As a result of the theoretical analysis, criteria, indicators, and descriptions of their levels for the promotion of the cognitive interest of children aged 6–7 years have been developed, as well as selected forms and methods of educational organization for promoting cognitive interest in the process of ecological upbringing. It has been concluded that the selected methods are suitable for promoting the cognitive interest of 6-7-year-old children.