Mūzika 3-4 gadīgu bērnu radošuma veicināšanai pirmsskolā
Author
Dakule, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Temata izvēli noteica darba autores ieinteresētība par 3-4 gadīgu bērnu radošuma attīstību, kā arī vēlme noskaidrot efektīvākos veidus radošuma sekmēšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: izpētīt mūzikas izmantošanu 3-4 gadīgu bērnu radošuma attīstības veicināšanā. Pētījuma jautājums: kā muzikālās darbības var sekmēt 3-4 gadīgu bērnu radošumu? Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt zinātnisko literatūru par 3-4 gadīgu vecumposmu, raksturot šī vecumposma muzikalitātes līmeni. 2. Izpētīt un novērtēt 3-4 gadīgu bērnu muzikalitātes reālo līmeni, izstrādājot novērtējuma tabulu un kritērijus. 3. Veikt pedagogu anketēšanu priekš tā, lai uzzinātu viņu viedokli par mūzikas ietekmi uz 3- 4 gadīgu bērnu radošuma veicināšanu pirmsskolā. 4. Veikt pedagoģiskā izmēģinājuma darbību, lai varētu novērtēt un analizēt bērnu prasmes. 5. Pedagoģiskā novērošana, lai aprakstītu bērnu domas, ka arī priekš tā, lai izstrādātu priekšlikumus priekš situācijas uzlabošanas. 6. Izstrādāt sabalansētu ieteicamo mūzikas mācību saturu un apguves organizāciju, kas sekmē bērnu radošuma līdzsvarotu attīstību. 7. Izstrādāt programmu 3-4 gadīgu bērnu radošuma attīstības veicināšanu mūzikas nodarbībās. Pētījuma metodes: 1. Teorētiskā metode: • zinātniskas literatūras analīze. 2. Empīriskās metode: • pedagoģiskā novērošana, • Pedagogu anketēšana, • pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, • iegūto datu analīze izmantojot MS Excel. Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestādes Nr. 14 3-4 gadīgi bērni un pirmsskolas izglītības iestādes Nr. 25 skolotāji. The choice of the topic was determined by the author's interest in the development of creativity of 3-4 year old children, as well as to identify the most effective ways to promote creativity in pre-school. The aim of the research: to study the use of music to promote the development of creativity of 3-4 year old children. Research question: How can musical activities promote the creativity of 3-4 year old? Research tasks: 1. To analyze the scientific literature about 3-4 years of age, to characterize the level of musicality of this age group. 2. To study and evaluate the real level of musicality of 3-4 year old children by developing an evaluation table and criteria. 3. To conduct a survey of teachers in order to find out their opinion on the impact of music on the promotion of creativity of 3-4 year old children in preschool. 4. Carry out a pedagogical experiment to assess and analyze children's skills. 5. Pedagogical observation to describe children's thoughts and to make suggestions for improvement. 6. To develop a balanced recommended content and organization of music education that promotes the balanced development of children's creativity. 7. To develop a program for the promotion of creativity of 3-4 year old children in music lessons. Research methodology: 1. Theoretical method: • Analysis of scientific literature. 2. Empirical method: • pedagogical observation, • Survey of teachers, • pedagogical experimentation, • Analysis of the obtained data using MS Excel. Research base: pre-school educational institutions No.14 3-4 year old children and base: pre-school educational institutions No.25 teachers.