Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorVāvere, Egita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:01Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87055
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60461
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni pirmsskolas vecumā”. Pētījuma mērķis ir izzināt jaunākās pirmsskolas vecuma (1,5- 3 gadi) bērnu pašapziņas attīstības veicināšanas iespējas pedagoģiskā procesa ietvaros Montesori pirmsskolas iestādē. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta Montesori pedagoģijas būtība un līdzīgas alternatīvās izglītības pieejas bērna personības veidošanā vēsturiskajā aspektā mūsdienu pasaules telpā. Pārskatītas pašapziņas jēdziena saistošās komponentes, attīstības faktori un to veidojošie paņēmieni, izvērtēti pašapziņas attīstības rādītāji un pedagoga loma bērna izglītošanā. Pētījumā tiek novērota 1,5–3 gadu vecuma posms, analizējot pozitīvas pašapziņas sekmēšanu pirmsskolas vecumā. Pētījuma empīriskajā daļā sniegts ieskats Montesori nodarbību metodoloģijā, kā arī veikti novērojumi par pētāmo grupu un vecāku konsultācijām, vērojumu salīdzināšana, kā arī rezultātu kopskats. Pētījuma praktiskajā daļā tiek pētīta bērnu pašapziņas attīstības rādītāji dabiskā vērojumā bez speciālas sagatavošanas. Pētījumā īstenotas mēneša tēmai atbilstošas aktivitātes ar mērķi paaugstināt pozitīvas pašapziņas rādītāju potenciālu. Kopskata pētījumā pozitīvas tendences novērojamas katra bērna uzvedībā neatkarīgi no bērna pašmotivācijas trūkuma vai pilnīgas pasivitātes, atklājot progresu patstāvības manierēs un pašmotivācijas spējās. Bērna attīstībai izveidojies pozitīvs pašvērtējums palīdz bērniem veiksmīgāk apsorbēt zināšanas reizē ar praktisko jēgas izpratni būt drošākam un empātiskam sociālajā sabiedrībā, stiprināt pārliecību sevī, un justies vērtīgam ikdienas eksistencē. Pētījumā iegūtās statistikas rezultāti apstiprina, ka sistemātiskas Montesori metodes ar didaktisko spēļu palīdzību pedagoģiskā lietderība un humānā pedagoga attieksme sniedz augstu efektivitātes līmeni īsā laika periodā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 62 lpp. Darbā ietver 6 attēlus, 3 tabulas un 7 pielikumus. Darbā izmantots 52 literatūras avoti. Atslēgvārdi: BĒRNA ATTĪSTĪBA, PAŠAPZIŅA, DIDAKTISKĀS SPĒLES, PAŠREALIZĀCIJA, PAŠVĒRTĒJUMS, PAŠKONTROLE, MĀCĪBU VIDE.
dc.description.abstractThe topic of this study is “The techniques of encouraging child’s self-consciousness at the primary school age”. The aim of the research is to study the opportunities of encouraging the development of children's self-consciousness as part of the pedagogical process in a Montessori primary school. In the theoretical part the essence of Montessori pedagogy and similar alternative pedagogies in the creation of child’s personality historically are analysed. In the research age range from 1,5 to 3 years is observed, analysing the encouragement of positive selfconsciousness in primary school. In the empirical section methodology of Montessori lessons is included. Also, the group and parent consultations were observed, observations were compared, and results were summarised. In the practical part of the research measures of the development of children selfconsciousness in a natural environment are researched. During research activities relevant to the topic of that month were implemented with the aim to improve the potential of positive selfconsciousness measures. In the summary of the research positive trends are present in each child’s behaviour independent of their motivation or total passiveness, revealing progress in self-sufficiency and self-motivation skills. The development ofpositive self-awareness helps children more successfully absorb knowledge in addition to practical understanding ofbeingmore secure and empathetic in the society, strengthening confidence in themselves, and to feel valuable in their daily existence. Statistical results approve that systematic Montessori methods through didactic games pedagogy and attitude of the pedagogue gives a high level of effectiveness in a short period of time. The qualification paper consists of 62 pages. It includes 6 pictures, 3 tables and 7 annexes. 52 literature sources are used. Terms: DEVELOPMENT OF THE CHILD, DEVELOPMENT, SELFCONSCIOUSNESS, DIDACTIC GAMES, SELF-REALISATION, SELF-CONFIDENCE, SELF-CONTROL, LEARNING ENVIRONMENT.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectbērna attīstība
dc.subjectdidaktiskās spēles
dc.subjectpašvērtējums
dc.subjectpaškontrole
dc.titleBērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeThe techniques of encouraging child’s self-consciousness at the primary school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию