• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadu vecu bērnu patstāvības veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-87065-Cirsa_Viktorija_vc13032.pdf (1.147Mb)
Author
Cirša, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Viktorija Cirša Darba nosaukums: 4-5 gadu vecu bērnu patstāvības veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē. Darbam ir izvirzīts šāds mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un pētīt patstāvības veidošanos 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā autore aplūko un analizē dažādu ārzemju autoru atziņas par patstāvības jēdziena skaidrojumu, patstāvības veidošanās un tās nozīmi bērna attīstībā. Apkopo un apraksta patstāvības prasmes un to nozīmi bērna patstāvības veidošanā. Pēta un apraksta latviešu un ārzemju autoru atziņas par skolotāja, vides, dienas režīma un rotaļas nozīmi bērna patstāvības veicināšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā daļā, pamatojoties uz autoru atziņām, autore izvirza kritērijus, ar kuru palīdzību praktiskajā darbībā autore pēta, kā pirmsskolas izglītības skolotājs var sekmēt 4-5 gadu vecu bērnu patstāvību. Pētījumā piedalās 13 bērni no vienas grupas, kuri atbilstoši kritērijiem tika vērtēti pirms un pēc pētījuma. Pētījuma laikā skolotājas piedāvātās pārmaiņas vides izkārtojumā, mācību procesā, refleksijas apļa un mācību centru vērtēšanas tabulas ieviešanā, došanās ar bērniem pastaigā ārpus pirmsskolas izglītības iestādes teritorijas veicināja 4-5 gadu vecu bērnu patstāvības veidošanos. Darbs sastāv no 49.lpp., darbā iekļautas 3 tabulas, 11 attēli, izmantoti 37 literatūras avoti. Atslēgas vārdi – patstāvība, patstāvības veidošanās, neatkarības iegūšana, patstāvības prasmes, patstāvības veicināšana.
 
The author of the work: Viktorija Cirša Title of the work: Development of independence of 4-5 year old children in a pre-school educational institution The goal of the research: to analyze the theoretical findings and to study the development of independence for 4-5 year old children in a pre-school educational institution. The work consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, the author examines and analyzes the findings of various foreign authors on the explanation of the concept of independence, the formation of independence and its role in the child's development. Summarizes and describes independence skills and their role in the child's independence. Researches and describes the findings of Latvian and foreign authors on the importance of the teacher, the environment, daily routine and play in promoting a child's independence in a pre-school educational institution. In the empirical part, based on the authors' findings, the author puts forward criteria by which the author explores in practice how a preschool teacher can promote the independence of 4-5 year old children. The study involved 13 children from the same group, who were evaluated according to the criteria before and after the study. During the research, the changes proposed by the teacher in the layout of the environment, the learning process, the introduction of the reflection circle and the evaluation table of the learning centers, the walk with children outside the pre-school educational institution promoted the development of 4-5 year old children. The work consists of 49 pages, the work includes 3 tables, 11 figures, 37 literature sources are used. Keywords - independence, formation of independence, gaining independence, independence skills, promotion of independence.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60468
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Patstāvības pilnveide 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādes dienas rītā 

    Balode, Laura (Latvijas Universitāte, 2022)
    Bakalaura darba autors: Laura Balode Bakalaura darba temats: Patstāvības prasmju pilnveide 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Mērķis: Pētīt teorētiski pamatotu 5-6gadus vecu bērnu patstāvības ...
  • Patstāvības veicināšana agrīnajā pirmsskolas vecumposmā 

    Pelkaua, Aija (Latvijas Universitāte, 2017)
    Maģistra darbā “Patstāvības veicināšana agrīnajā pirmsskolas vecumposmā” tiek pētītas bērnu patstāvības veicināšanas iespējas agrīnajā pirmsskolas vecumposmā. Darba teorētiskajā daļā tiek piedāvāts patstāvības jēdziena un ...
  • Patstāvības veicināšana 3 - 4 gadīgiem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 

    Gabrāne, Elīna (Latvijas Universitāte, 2017)
    Elīna Gabrāne. Kvalifikācijas darba temats ir patstāvības veicināšana 3 - 4 gadīgiem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: : Izzināt 3 - 4 gadīgu bērnu patstāvības veicināšanas pedagoģiskos līdzekļus. ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV