Sociālo prasmju veicināšana bērniem ar autismu 5-6 gadu vecumā pirmsskolā
Author
Liede, Sarma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats : Sociālo prasmju veicināšana bērniem ar autismu 5-6 gadu vecumā pirmsskolā. Darba autore : Sarma Liede Darba mērķis : Pētīt pedagoģiskās metodes sociālo prasmju veicināšanai bērniem ar AST un noskaidrot vai šīs metodes darbojas praksē. Pētīt sociālo prasmju īpašības bērniem ar AST un noskaidrot galvenās problēmas, šos bērnus iekļaujot Latvijas vispārizglītojošajās pirmsskolās. Darba saturs. Teorētiskajā daļā tiek pētīta dažādu autoru literatūra un atziņas par sociālo prasmju veicināšanu, autiskā spektra traucējumiem un iekļaujošo izglītību. Empīriskajā daļā tiek novērota sociālo prasmju veicināšanas metodikas izmantošana praksē, kā arī tiek pētīta reālā situācija Latvijā, iekļaujot īpašos bērnus, no vecāku perspektīvas. Pētījuma rezultāti: apkopotas metodes sociālo prasmju veicināšanai bērniem ar AST; Secināts, ka iekļaujošā izglītība ikdienas darbā Latvijas izglītības iestādēs teorētiski ir skaidra, bet praksē netiek pilnvērtīgi nodrošināta. Darba struktūra : 49 lappuses, 15 attēli, 3 tabulas, 38 izmantotās literatūras un avotu vienības, 1 pielikums. Atslēgas vārdi : sociālās prasmes, autisms, iekļaujošā izglītība, autiskā spektra traucējumi. Title of qualification paper : Developing social skills to children with autism in preschool. Author of the work : Sarma Liede Research aim: To study pedagogical methods for promoting social skill in children with autism and to find out wether those methods work also in practise. Also to study issues about autistic children social skills and find out main problems of including those children in general education in Latvia in preschools. Paper content: The theoretical part studies the literature and other findings on social skills of various authors about social skills, autism spectrum anc inclusive education. In the empirical part , the use of social skills promotion methodology in practise is observed, as well as the real situation in Latvia including special children (from parents perspective). Results of research : summerized methods for promoting social skills in children with autism. Inclusive education in daily work in Latvian educational institutions is theoretically clear, but in practise it is not fully provided. Keywords : social skills, autism, inclusive education, autistic spektrum disorder. Volume of qualification paper : 49 pages, 15 pictures, 3 tabulas, 38 literature sources, 1 annexe.