Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorJakšta, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:02Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87068
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60471
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats - Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās veicināšana dienas ritā Darba autore – Kristīne Jakšta Kvalifikācijas darba mērķis – analizēt zinātnisko literatūru par pašapkalpošanās prasmju attīstību 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, un analizēt to veicināšanas iespējas Darba pirmajā daļā autore apskata un analizē dažādu pedagogu un psihologu atziņas par pašapkalpošanās procesu, par prasmju attīstīšanu un nepieciešamību. Šajā nodaļā tiek aprakstīts arī kā pieaugušie var palīdzēt bērnam kļūt patstāvīgam. Otrajā daļā tika veikts empīrisks pētījums par bērnu pašapkalpošanās prasmju līmeni un iespējām to uzlabot dienas ritā. Tiek veikta vecāku anketēšana, lai noskaidrotu viedokli par bērnu pašapkalpošanās prasmju līmeni un salīdzinātu ar saviem novērojumiem. Hipotēze 2 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide pirmsskolā būs sekmīga, ja: • pedagogs rosinās bērnus pilnveidot pašapkalpošanās prasmes • piedāvātās aktivitātes un uzdevumi veicinās bērnu prasmi pašapkalpoties • bērna patstāvīga darbība būs mērķtiecīga un radīs prieku par personīgi paveikto Lai realizētu darbā norādīto mērķi un pārbaudītu hipotēzi, teorētiskajā daļā atklātas pašapkalpošanās prasmju nozīmīgums katra bērna pilnvērtīgai attīstībai un izaugsmei. Prakstiskajā daļā tiek veikts empīrisks pētījums - pedagoģiskais novērojums, pielietotas rotaļas pašapkalpošanās prasmju attīstībai, veikta vecāku aptauja. Darba stuktūra – ievads, teorētiskā daļa, praktiskā daļa, 5 pielikumi, 2 tabulas, 4 attēli. Atslēgas vārdi - pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļa
dc.description.abstractSubject of Qualification Work - Promoting self-service for children of the youngest pre-school age on the day morning Author of the work – Kistine Jaksta Objective of qualification work: analyze scientific literature on the development of self-service skills for children 2-3 years of age in a pre-primary education institution and analyze their promotion opportunities In the first part of the work, the author examines and analyzes the knowledge of different educators and psychologists about the self-service process, about skills development and needs. This chapter also describes how adults can help a child become independent. The second part carried out an empirical study on the level of children's self-service skills and the opportunities to improve them on the day morning. An questionnaire of parents is underway to clarify views on children's self-service skill levels and compare them with their own observations. The hypothesis for self-service skills in children 2-3 years will be successful in pre-school if: • Teacher will encourage children to develop self-service skills • The proposed activities and tasks will boost children's self-service skills • The child's own-initiative activities will be targeted and will bring pleasure to the work done personally In order to realize the target at work and to test the hypothesis, the theoretical part reveals the importance of self-service skills for the full development and growth of each child. An empirical study - pedagogical observation, playing for self-service skills development, conducted a survey of parents. Working structure - Introduction, theoretical part, practical part, 5 annexes, 2 tables, 4 pictures. Keywords – self care skills, preschool, latest preschool age, play
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrotaļa
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās veicināšana dienas ritā
dc.title.alternativePromoting self-service for children of the youngest pre-school age on the day morning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record