Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorIvanova, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:03Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87094
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60480
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: Spēles 3-4 gadus vecu bērnu valodas apguves sekmēšanai. Darba autore: Tatjana Ivanova. Zinātniskā darba vadītāja Antra Randoha. Pētījuma mērķis: ir izpētīt spēļu nozīmi valodas attīstībā 3-4 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no ievada, 3.nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta. Darbam ir 2 pielikumi, 3 attēli, 5.tabulas. Darba apjoms: Teorētiskajā daļā izmantoti 41 autoru darbi. Teorētiskajā darba daļā analizēta teorētiskā literatūra un pētījumi par spēles nozīmi valodas attīstībā, spēles klasifikāciju, spēles veidiem un pētījumi par spēles nozīmi valodas attīstībā. Raksturots 3 – 4 gadus vecu bērnu valodas attīstība, prasmes veidot stāstījumu, iesaistīties dialogā, klausīties un vārdu krājumu. Analizētas dažādu autoru grāmatas un atziņas par to, ka spēle ir 3-4 gadus veciem bērniem ir aktīvākā dzīves sastāvdaļa, visa bērna attīstība notiek tieši caur spēli. Spēles var iedalīt kā spēles ar noteikumiem, tā arī radošas, pašu bērnu iniciētas, pieaugušo iniciētas. Spēles var iedalīt rotaļu un priekšmetu spēlēs, fizisko aktivitāšu, lomu, āra spēlēs, izglītojošās un izklaidējošās. Spēles izmantošana valodas apguvē bērniem ir motivējošas, ceļ bērna pašvērtējumu, palīdz iekļauties grupā, attīsta sociālās, kognitīvās un intelektuālās prasmes un valodas attīstību. Praktiskajā darba daļā tika pētīts spēles nozīme 3-4 gadus vecu bērnu valodas attīstībā. Pētījumā autore izmantoja novērošanu, kurā tika noteikts bērnu valodas attīstības līmenis šādos kritērijos – stāstījums, dialogs, klausīšanās, vārdu krājums. Praktiskas pētījums notika trīs posmos, pirmajā pieaicinot pedagogu, kas uzturēja ar bērniem dialogu un spēlēja dažādas verbālas spēles, autore novēroja vispārējo bērnu valodas attīstību katrā kritērijā. Otrā posmā, pedagogs organizēja un vadīja spēļu nodarbības, iekļaujot tajās intelektuālus un didaktiskus uzdevumus, autore novēroja bērnu valodas attīstības izmaiņas. Trešajā posmā, autore veica rezultātu salīdzinājumu pirms spēļu nodarbībām un pēc spēļu nodarbībām. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītais jautājums – vai spēles veicina 3-4 gadu vecu bērnu valodas attīstību? Spēles veicina 3-4 gadus vecu bērnu valodas attīstību, veicina bērnu motivāciju, attīsta sīko un lielo motoriku, komunikācijas prasmes, sociālās prasmes, intelektuālo, radošo domāšanu. Spēles veicina bērnos stāstījuma veidošanu, iesaistīšanos dialogā, pieaug prasmes klausīties un paplašinās vārdu krājums.  
dc.description.abstractTitle of the qualification paper: Games to promote language learning for 3-4 year old. Author of the work: Tatjana Ivanova. Supervisor Antra Randoha. The aim of the research: to study the role of games in the development of language in 3-4 year old children. The work consists of an introduction, 3 chapters, conclusions, references and a list of sources. The work has 2 appendices, 3 figures, 5 tables. Scope of work: In the theoretical part 41 works by authors are used. The theoretical part of the work analyzes the theoretical literature and research on the role of play in language development, game classification, types of play and research on the role of play in language development. Characterized by the language development of 3-4 year old children, skills to create a narrative, engage in dialogue, listen and vocabulary. Books by various authors and findings that the game is the most active part of life for 3-4 year olds have been analyzed, the whole child's development takes place directly through the game. Games can be divided into games with rules, as well as creative, initiated by children, initiated by adults. Games can be divided into play and object games, physical activity, role-playing, outdoor games, educational and entertaining. The use of the game in language learning is motivating for children, raises the child's self-esteem, helps to integrate into the group, develops social, cognitive and intellectual skills and language development. In the practical part of the work, the role of play in the language development of 3-4 year old children was studied. In the study, the author used observation, in which the level of children's language development was determined in the following criteria - narration, dialogue, listening, vocabulary. The practical research took place in three stages, the first of which involved an educator who maintained a dialogue with the children and played various verbal games, and the author observed the general development of the children's language in each criterion. In the second stage, the teacher organized and led games, including intellectual and didactic tasks, the author observed changes in the development of children's language. In the third stage, the author compared the results before the games and after the games. During the research, the question was confirmed - do games promote the language development of 3-4 year old children? Games promote the development of the language of 3-4 year old children, promote children's motivation, develop small and large motor skills, communication skills, social skills, intellectual, creative thinking. Games encourage children to create narratives, engage in dialogue, increase their listening skills and expand their vocabulary.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectspēles
dc.subjectvalodas sekmēšanai
dc.subject3-4 gadus
dc.subjectpirmsskola
dc.titleSpēles 3-4 gadus vecu bērnu valodas apguves sekmēšanai
dc.title.alternativeGames to promote the language learning of 3-4 year olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record