Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorZinkina, Kristīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:04Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87103
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60484
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore – Kristīna Zinkina. Kvalifikācijas darba temats ir “5-6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšana spēlēs”, kura mērķis ir izpētīt 5-6 gadu vecu bērnu uzmanības noturību ar spēles paņēmienu. Uzmanībai ir liela nozīme katra cilvēka dzīvē, jo psihiskie procesi kļūst pilnvērtīgi, tikai pateicoties uzmanībai. Tas ir ļoti svarīgi jebkurā dzīves jomā, it īpaši izglītības procesā. Šī kvalifikācijas darba tēma ir saistīta ar uzmanības attīstību, kura mērķis ir palīdzēt pirmsskolas bērniem attīstīt šo prasmi un veidot tās noturību, kā galveno izziņas avotu izmantojot spēli. Bērna prāta attīstība ir pamats nākamā skolēna sagatavotībai mācībām skolā un arī visai turpmākajai dzīvei. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek sniegts raksturojums par uzmanību kā nozīmīgu pirmsskolēnu psihiskās attīstības rādītāju. Tajā ietilpst bērnu kognitīvais raksturojums, aplūkota uzmanības būtība un veidi, spēles vispārējs raksturojums. Empīriskajā daļā pētīta pedagoģiskā izpratne un spēles nozīme, veidi, funkcijas un loma pedagoģiskajā procesā. Darba ietvaros tika veikta spēļu organizēšana 5-6 gadīgiem bērniem, tika pētīta saskarsme, pieredze, uzmanības vērtēšana un attīstības metodes privātās pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba autore secina, ka spēle ir nozīmīga uzmanības veicinātāja, kas palīdz uzlabot pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības spējas. Darba apjoms- to veido 46 lapas, darbā iekļauti 8 attēli, 2 tabulas un 1 formula. Darbā izmantoti 26 literatūras avoti (15 latviešu un 11 svešvalodā). Atslēgas vārdi- uzmanība, spēle, bērni, attīstība, noturība.
dc.description.abstractAuthor of the qualification work: Kristina Zinkina. The subject of qualifying work is “promoting the resilience of the attention of 5-6-year-olds using games”, which aims to explore the resilience of the attention of 5-6-year-olds with a game-by-game technique. Attention is important in each person's life, because psychological processes are becoming effective, only thanks to attention. This is very important in any area of life, particularly in the educational process. The subject of this qualification work relates to the development of a focus aimed at helping preschool children develop this skill and build on its resilience by using the game as the main source of information. The development of the child's mind is the basis for the next pupil's training in school and for all future life. The work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part provides a description of attention as an important indicator of pre-school psychological development. It includes the cognitive characteristics of children, the nature and types of attention, the general character of the game. The empirical section examines pedagogical understanding and the role, types, functions and role of the game in the pedagogical process. As part of the work, the organisation of games for 5-6-year-olds was carried out, interaction, experience, attention assessment and development methods in a private pre-primary education institution were studied. The author of the qualification concludes that the game is a major driver of attention, helping to improve the attention of children of pre-school age. Work size: 46 pages, 10 pictures, 2 tables, and 1 formula are included in the work. 26 sources of literature (15 Latvian and 11 foreign languages) have been used in work. Key words - attention, game, children, development, resilience.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectspēle
dc.subjectbērni
dc.subjectattīstība
dc.subjectnoturība
dc.title5 - 6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšana spēlēs
dc.title.alternativePromoting the resilience of the attention of 5-6-year-olds using games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record