Vecāku audzināšanas stila un skolēna mācību motivācijas saistība ar mācību sasniegumiem
Author
Grinfogele, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skreitule-Pikše, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, vai pastāv saistība starp mātes un tēva audzināšanas stilu un bērna mācību motivāciju un mācību sasniegumiem. Pamatojoties uz analizētajiem pētījumiem, bakalaura darbā tiek pārbaudīts, vai pastāv saistība starp autoritatīvo, autoritāro un visatļaujošo audzināšanas stilu un bērna mācību sasniegumiem, mācību motivāciju. Bakalaura darba ietvaros tika aptaujāti 73 skolēni vecumā no 13 – 16 gadiem. Empīriskajā daļā tika izmantotas Vecāku autoritātes aptauja, Iekšējās motivācijas aptauja. Lai konstatētu mācību sasniegumus, respondenti tika lūgti norādīt vidējo vērtējumu visos mācību priekšmetos kopā, kā arī matemātikā un latviešu valodā atsevišķi par iepriekšējo mācību semestri. Analizējot pieejamos datus, tiek secināts, ka autoritatīvais stils (abiem vecākiem) un visatļaujošais stils (tēviem) ir saistīts ar zemākiem mācību sasniegumu rādītājiem, bet autoritārais (abiem vecākiem) – ar augstākiem. The bachelor thesis aim is to find out if there is a connection between mother and father parenting styles and childs learning motivation and academic achievements. Based on the analyzed studies, in bachelor thesis is being checked whether there is a connnection between authoritative, authorritarian and permissive parenting style childs academic achievements and learning motivation. Within bachelor thesis were interwied 73 students of age 13-16 years old. In the empirical part was used Parental authority questionnaire, Intrinsic motivation inventory. To detemine academic achievements, respondents were asked to indicate there average mark in all subjects, as well as math and latvian language separately from the previous semester. Analyzing the available data, it is concluded that the authoritative style (for both parents) and the most permissive style (for fathers) are associated with lower learning outcomes, while the authoritative style (for both parents) is associated with higher ones.