Show simple item record

dc.contributor.advisorPirsko, Laura
dc.contributor.authorPonomarenko, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:06Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87327
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60499
dc.description.abstractMūsdienās arvien vairāk tiek uzsvērts ķermeņa tēla nozīmīgums. Pusaudžiem ikdienā jātiek galā ne tikai ar ķermeņa tēla jautājumiem, kas pubertātes ietekmē kļūst ļoti aktuāli, bet arī ar jautājumiem, kas saistīti ar vērtībām un identitāti. Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp ķermeņa tēla uztveri un identitātes stilu pusaudžiem, kā arī noskaidrot, vai ir dzimumatšķirības starp ķermeņa tēla uztveri un identitātes stilu pusaudžiem. Tika izmantotas identitātes pētnieku E. Eriksona (Ericson), Dž. Marsia (Marcia), M. D. Berzonski (Berzonsky) u.c. atziņas un ķermeņa tēla uztveres pētnieku S. Groganas (Grogan), P. D. Sleida (Slade), T. Keša (Cash) u.c. atziņas. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas – Ķermeņa tēla novērtējuma aptauja (Body Image Assessments: BISS, Cash, 2002) un Identitātes stilu aptauja (Identity Style Inventory, Berzonsky, 1992). Pētījumā piedalījās 71 pusaudzis, 40 bija meitenes (M=15,28, SD=0,75) un 31 zēni (M=15,45, SD=0,51). Iegūtie rezultāti parāda, ka ir statistiski nozīmīga saistība starp ķermeņa tēla novērtējumu un identitātes sasniegšanas skalu, līdz ar to var norādīt, ka pastāv saistība starp ķermeņa tēla uztveri un identitātes stilu pusaudžiem. Savukārt tika noskaidrots, ka nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp zēniem un meitenēm ķermeņa tēla uztveres novērtējumā un identitātes stilos. Atslēgas vārdi: ķermeņa tēls, ķermeņa tēla uztvere, identitāte, pusaudzis, dzimumatšķirības
dc.description.abstractNowadays the importance of body image is increasingly emphasized. Adolescents have to deal with not only the issues of body image, which become very important during puberty, but also with issues related to their values and identity. The main goal of the bachelor's thesis was to find out whether there is a connection between the body image perception and the identity style in adolescents, as well as to find out whether there are gender differences between the body image perception and the identity style in adolescents. The study used findings from identity researchers E. Ericson, J. P. Marsia, M. D. Berzonsky, as well as the body image perception researchers S. Grogan, P. D. Slade, T. Cash, and other researchers. Two surveys were used in the study - The Body Image Assessments (Cash, 2002) and The Identity Style Inventory (Berzonsky, 1992). The study included 71 adolescents, 40 girls (M = 15.28, SD = 0.75) and 31 boys (M = 15.45, SD = 0.51). The acquired results show that there is a statistically significant relationship between the assessment of body image and the achievement of identity, so it can be indicated that there is a relationship between the body image perception and identity style in adolescents. It was also found that there are no statistically significant differences between boys and girls in body image assessment and identity styles. Key words: body image, body image perception, identity, adolescents, gender differences
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectķermeņa tēls
dc.subjectķermeņa tēla uztvere
dc.subjectidentitāte
dc.subjectpusaudzis
dc.subjectdzimumatšķirības
dc.titleĶermeņa tēla uztvere un identitātes stils: savstarpēja saistība un dzimumatšķirības pusaudžiem
dc.title.alternativeBody Image Perception and Identity Style: Relationships and Gender Differences in Adolescents
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record