Psiholoģiskā labklājība un uztvertais stress studentiem covid-19 pandēmijas laikā
Author
Cebure, Dženifera
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir, izpētīt studentu uztverto stresu un psiholoģiskās labklājības saistību Covid-19 pandēmijas laikā. Pētījumā piedalījās 61 respondents, no kuriem 48 (78,8%) ir sievietes un 13 (21,3%) vīrieši. Pētījuma dalībnieki ir dažādu studiju līmeņa un programmu studenti no Latvijas vecumā no 18 līdz 25 gadiem. Vidējais respondentu vecums ir 21,49. Psiholoģiskās labklājības noteikšanai tika izmantota Psiholoģiskās labklājības aptauja (Scales of Psychological Well-Being (RPWB,), Riff, 1989). Metodi tulkoja un adaptēja Latvijā S.Voitkāne, S.Miezīte un M.Raščevska (Voitkāne, Miezīte & Raščevska, 2004). Lai noteiktu Covid-19 studentu uztverto stresu tika izmantota aptauja – (COVID-19 Student Stress Questionnaire (CSSQ), Zurlo, Volta &Vallone, 2020). Aptaujas adaptācija notika šī bakalaura darba ietvaros. Pētījuma rezultāti parādīja, ka pastāv statistiski nozīmīgas negatīvas saistības starp studentu uztverto stresu un psiholoģisko labklājību. The aim of the study is to investigate the relationship between students' perceived stress and psychological well-being during Covid-19 pandemic. The study sample was 61 participants, 48 (78,8%) women, 13 (21,3%) men. Participants who took part in this study are students from different universities in Latvia, enrolled in various study programs at various study levels aged from 18 to 25 years.The average age of the respondents is 21.49. To measure psychological well-being was used The Scales of Psychological Well-Being (RPWB,), Riff, 1989. In Latvia, this method was translated and adapted by S.Voitkane, S.Miezite & M.Rascevska (Voitkāne, Miezīte & Raščevska, 2004). To measure Covid-19 student percieved stress was used (COVID-19 Student Stress Questionnaire (CSSQ), Zurlo, Volta & Vallone, 2020). The adaptation of the survey was part of this thesis. The results of the study showed that there are statistically significant negative correlations between students' perceived stress and psychological well-being.