Show simple item record

dc.contributor.advisorStokenberga, Ieva
dc.contributor.authorVītola, Paula Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:09Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87367
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60516
dc.description.abstractBakalaura darba pētījuma mērķis bija izpētīt uztvertā akadēmiskā stresa un akadēmiskās izdegšanas saistību medicīnas un psiholoģijas studentiem, kā arī noskaidrot vai pastāv nozīmīgas atšķirības starp medicīnas un psiholoģijas studentu uztvertā akadēmiskā stresa līmeni un akadēmiskās izdegšanas risku. Pētījumā piedalījās 66 respondenti, (59 sievietes, 7 vīrieši), vecumā no 19 līdz 46 gadiem (M=23,27; SD=22,24). Datu ievākšanai tika izmantotas divas aptaujas, Uztvertā akadēmiskā stresa aptauja (Perception of Academic Stress (PAS); Bedewy & Gabriel, 2015) un Maslakas izdegšanas sindroma aptauja- Studentu versija (Maslach Burnout Inventory-Student Survey (MBI-SS); Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova & Bakker, 2002). Pētījumā tika secināts, ka psiholoģijas studentiem ir augstāks uztvertā akadēmiskā stresa līmenis nekā medicīnas studentiem, kā arī tika noskaidrots, ka pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp akadēmiskā uztvertā stresa pašnovērtējuma skalu un akadēmisko izdegšanu gan medicīnas, gan psiholoģijas studentu izlasēs. Atslēgas vārdi: uztvertais akadēmiskais stress, akadēmiskā izdegšana, medicīnas studenti, psiholoģijas studenti
dc.description.abstractThe aim of the bachelor’s thesis research was to explore the link between perception of academic stress and academic burnout among medical and psychology students, and whether there are significant difference between medical and psyhchology students perceived level of academic stress and risk of academic burnout. The study included 66 respondents, (59 females, 7 males), aged 19-46 years (M=23.27; SD=22.24). Two surveys were used to collect the data- (Perception of Academic Stress (PAS); Bedewy & Gabriel, 2015) and (Maslach Burnout Inventory-Student Survey (MBI-SS); Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova & Bakker, 2002). The study concluded that psychology students had higher level of perceived academic stress than medical students and found that there were statistically significant associations between academic perceived stress the self-perception scale and academic burnout in both medical and psychology student samples. Key words: perceived academic stress, academic burnout, medical students, psychology students
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectuztvertais akadēmiskais stress
dc.subjectakadēmiskā izdegšana
dc.subjectmedicīnas studenti
dc.subjectpsiholoģijas studenti
dc.titleStress un izdegšana medicīnas un psiholoģijas studentiem
dc.title.alternativeStress and Burnout in Medical and Psychology Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record