• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Indivīda vērtību un apmierinātības ar dzīvi saistība

Thumbnail
View/Open
299-87368-Meistere_Anete_am19149.pdf (468.0Kb)
Author
Meistere, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai un kādas vērtības izglītības zinātnes un biznesa vadības studentiem ir saistītas ar apmierinātību ar dzīvi un vai indivīda vērtību saskaņa ar referento grupu vērtībām ir saistīta ar apmierinātības ar dzīvi rādītājiem, pamatojoties uz Vērtību – vides kongruences teoriju. Pētījumā, kurā piedalījās 100 respondenti, izlase sastāvēja no divām grupām - 54 Latvijas Universitātes izglītības zinātnes un 46 biznesa vadības studentiem. Pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas: Apmierinātība ar dzīvi aptauja (Satisfaction With Life Scale; Diener et al., 1985; Upmane, 2010); Uzplaukuma skala (Diener et al., 2010; Sadauska & Koļesovs, 2021); Švarca vērtību aptauja (Schwartz Value Survey; Schwartz, 1992; Austers, 2002). Apmierinātība ar dzīvi biznesa vadības studentiem pozitīvi bija saistīta ar sasniegumiem, savukārt izglītības zinātnes studentiem – ar universālismu, labvēlību, konformitāti, drošību, sasniegumiem, hedonismu, stimulāciju, pašrealizāciju. Uzplaukuma rādītāji biznesa studentiem bija pozitīvi saistīti ar konformitāti, sasniegumiem un stimulāciju, savukārt izglītības zinātnes studentiem – ar universālismu, labvēlību, konformitāti, drošību, varu, sasniegumiem, stimulāciju un pašrealizāciju. Gan biznesa vadības, gan izglītības zinātnes studentiem vērtību sakritība ar referentās grupas vērtībām bija saistīta gan ar apmierinātību ar dzīvi, gan uzplaukumu, lai arī saistību ciešums atšķīrās, ko uzrādīja šo mainīgo saistību aplūkošana grupu ietvaros, gan arī visai izlasei kopumā. Atslēgas vārdi: vērtības, vērtību kongruence, vērtību – vides kongruences teorija, apmierinātība ar dzīvi, uzplaukums.
 
The aim of the study is to find out whether and what Values are related to Life Satisfaction for students of Educational Science and Business Management and whether the congruence of Individual Values with the Values of referent groups is related to Life Satisfaction based on Person – Environment Congruence model. The sample consisted of two groups - 54 Educational Sciences and 46 Business Management students of University of Latvia. The study used three surveys: Satisfaction With Life Scale (Diener et al., 1985; Upmane, 2010); Flourishing Scale (Diener et al., 2010; Sadauska & Koļesovs, 2021); Schwartz Value Survey (Schwartz, 1992; Oyster, 2002). Satisfaction with Life for Business Management students was positively related to Achievement, while for students of Educational Science – with Universalism, Benevolence, Conformity, Security, Achievement, Hedonism, Stimulation, Self-Direction. Flourishing indicators for Business students were positively related to Conformity, Achievement and Stimulation, while for students of Educational Science – with Universalism, Benevolence, Conformity, Security, Power, Achievement, Stimulation and Self-Direction. For both – Business Management and Educational Science students, the congruence of values was related to both – Life Satisfaction and Flourishing, although the strenght of the colleration differed, which was confirmed by the consideration of these variables' relationships within groups, as well as for the sample as a whole. Keywords: Values, Value Congruence, Person – Environmental Congruence model, Satisfaction with Life, Flourishing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60517
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV