Pusaudžu Tik Tok lietošanas paradumi saistībā ar identitātes stiliem un motivāciju lietot Tik Tok
Author
Prokopjeva, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija izpētīt, kādus lietošanas paradumus izmanto 14 – 19 gadus veci jaunieši sociālās tīklošanas vietnes TikTok vidē, kā arī noskaidrot, vai pastāv saistības starp TikTok saturu, motivāciju lietot TikTok un identitātes stiliem. Pētījumā piedalījās 88 pusaudži, vecumā no 14 līdz 19 gadiem. Vidējais respondentu vecums 17 gadi. Tika izmantotas trīs pētījuma instrumenti: Douin lietotāju motivācijas aptauja (Douyin user motivation measurement project, Zho, Jong-Yoon, & Shanshan, 2021); Identitātes stilu aptauja (Identity Style Inventory, Berzonsky, 1992); TikTok satura aptauja (Prokopjeva, 2022). Pētījuma rezultāti liecina, ka TikTok tipiskajam saturam ir statistiski nozīmīga saistība ar kognitīvām vajadzībām, izklaides un atpūtas vajadzībām un sevis prezentēšanas vajadzībām. Alternatīvais TikTok saturs statistiski nozīmīgi korelē ar izklaides un atpūtas vajadzībām, informatīvo un difūzo identitātes stilu The aim of the study was to investigate the usage patterns of 14–19-year-olds adolescence in the TikTok social networking site, and to find out whether there is a link between TikTok content, motivation to use TikTok, and identity styles. The study involved 88 adolescents aged 14 to 19 years. The average age of the respondents is 17 years. Three research tools were used: Douyin user motivation measurement project (Zho, Jong-Yoon, & Shanshan, 2021); Identity Style Inventory (Identity Style Inventory, Berzonsky, 1992); TikTok content survey (Prokopjeva, 2022). The results of the study show that the Straight TikTok has a statistically significant relationship with cognitive needs, entertainment and leisure needs, and self-presentation needs. Alternative TikTok content correlates statistically significantly with entertainment and leisure needs, informative and diffuse identity style