Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorVolkoviča, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:13Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87547
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60550
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: “Skolēnu emocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolas 4.klasē”. Bakalaura darba autore: Signe Volkoviča. Bakalaura darba vadītāja: Prof. Dr. Psych. Tija Zīriņa. Bakalaura darba mērķis: analizēt emocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolas 4.klasē. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojošie uzdevumi: - Veikt emocionālās vardarbības jēdziena analīzi. - Analizēt personības attīstības likumsakarības jaunākajā skolas vecumā. - Atlasīt pedagoģiskos paņēmienus skolēnu emocionālās vardarbības novēršanai. - Veikt pētījumu par skolēnu emocionālās vardarbības novēršanas iespējām sākumskolas 4. klasē. Izmantotās pētījuma metodes: literatūras analīze, skolēnu novērojums, pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, skolēnu anketēšana, intervijas. Darba pirmajā daļā autore aplūkoja emocionālās vardarbības jēdzienu un tā skaidrojumu. Vēršot uzmanību arī uz tādu jēdzienu izzināšanu, kā mobings un bulings. Tika izpētītas emocionālās vardarbības cēloņi, veidi un sekas. Otrajā daļā tika analizēts 4. klases skolēna vecumposma kognitīvā un emocionālā attīstība, kā tieši šajā jaunākajā skolas vecumposmā noris personības attīstība, emocijas, uztvere, atmiņa u.c. svarīgie smadzeņu darbības procesi. Trešajā nodaļā tika apkopota informācija par emocionālās vardarbības novēršanas iespējām. Vēršot uzmanību uz ārzemju piemēriem un salīdzinot tos ar Latvijā pieejamajiem rīkiem, shēmām un jomas pārstāvju ieteikumiem. Ceturtajā nodaļā tika veikts pētījums par skolēnu emocionālās vardarbības novēršanas iespējām, veicot šo pētījumu Rīgas X vidusskolas, 4.klasē. Pētījuma laikā tika veikta skolēnu novērošana, dažādu situāciju aplūkošana no ikdienas gaitām, tika veiktas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, kuru laikā darba autore sniedza informāciju par emocionālo vardarbību (cēloņiem, sekām, veidiem), tika iesaistīti jaunieši, lai dalītos iespaidos un uzlabotu klases mikroklimatu. Darba apjomus: 66 lapaspuses, 3 tabulas, 9 attēli, 37 literatūras un informācijas avoti un 5 pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis: "Possibilities of preventing emotional abuse of students in the 4th grade of primary school". Author of the bachelor's thesis: Signe Volkoviča. Supervisor of the bachelor's thesis: Prof. Dr. Psych. Tija Zīriņa. The aim of the bachelor's thesis: to analyze the possibilities of preventing emotional violence in the 4th grade of primary school. To achieve the goal of the research, the following tasks were set: • Carry out an analysis of the concept of emotional abuse. • To analyze the regularities of personality development in the youngest school age. • To select pedagogical methods for prevention of emotional abuse of students. • Carry out a study on the possibilities of preventing students' emotional abuse in the 4th grade of primary school. Research methods used: literature analysis, students observation, pedagogical pilot activities, students questionnaires, interviews. In the first part of the work, the author looked at the concept of emotional abuse and its explanation. Focusing on concepts such as mobbing and bullying. The causes, types and consequences of emotional abuse were studied. The second part analyzed the cognitive and emotional development of a 4th grade student, how it is at this youngest age of school that personality development, emotions, perception, memory, etc. important brain processes. The third chapter provided information on how to prevent emotional abuse. Focusing on foreign examples and comparing them with the tools, schemes and recommendations available in Latvia. In the fourth chapter, a study on the possibilities of preventing emotional abuse of students was conducted in the 4th grade of Riga X secondary school. During the research, students were observed, various situations were observed from everyday life, pedagogical pilot activities were performed, during which the author provided information about emotional abuse (causes, consequences, types), young people were involved to share impressions and improve the classroom microclimate. Thesis consists of: 66 pages, 3 tables, 9 figures, 37 references and 5 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEmocionālā vardarbība
dc.subjectMobings
dc.subjectBulings
dc.subjectŅirgāšanās
dc.subjectVardarbība
dc.titleSkolēna emocionālās vardarbības novēršana sākumskolas 4. klasē
dc.title.alternativePrevention of pupil emotional abuse in the 4th grade of primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record