Marijas Montesori praktiskās dzīves vingrinājumi 3-4 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanai
Author
Liepiņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Marijas Montesori praktiskās dzīves vingrinājumi 3-4 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanai. Darba autors: Laura Liepiņa Darba vadītājs: Docente, Dr. Paed., Dagnija Vigule Darba mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt M. Montesori praktiskās dzīves vingrinājumus kā 3 – 4 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmētājus. Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām- teorētiskā un empīriskā, kuras iedalās apakšnodaļās. Teorētiskajā daļā ir analizētas dažādu autoru atziņas par praktiskajiem dzīves vingrinājumiem un to ietekmi uz pašvadītu mācīšanos. Teorētiskajā daļā ir apkopotas M. Montesori, H. Helmingas, I. Prudņikovas, F. Frēbeļa, G. Svence, E. Eriksona autoru atziņas par pašvadītu macīšanos. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums par praktisko dzīves vingrinājumu ietekmi uz pašvadītas mācīšanās prasmju veidošanos 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījumā pierādījās, ka praktisko dzīves vingrinājumu materiāli, veicina pašvadītas mācīšanās prasmes, ja ir atbilstoši iekārtota vide un tiek piedāvāti praktiskās dzīves materiālu izvēle. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, praktiskās dzīves vingrinājumi, M. Montesori pedagoģija, sensitīvie periodi, caurviju prasme, pedagoģiskais process, Skola2030. Bakalaura darba apjoms: 68 lappuses, 32 attēli, 12 tabulas, 1 pielikums. The title of this bachelor’s paper is M. Montesori’s practical life exersises promoting self-directed learning of 3-4 young children. Author of work: Laura Liepiņa Head of work: Docent Dr.paed. Dagnija Vigule. The aim of the work is to theoretically and empirically explore how practical life exercises of Montesori prommoting self-directed learning for children aged 3 to 4 years. The work of the bachelor consists of two chapters, theoretical and empirical, which are classified in subdivisions. The theoretical part analyses the lessons of different authors on practical life exercises and their impact on self-directed learning. The theoretical part summarises the authors of M. Montesori, H. Helminga, I. Prudņikova, F. Fröbel, G. Svence, E. Erikson on self-driving practices and practical life exercises. A study on the impact of practical life exercises on building self-directed learning skills in 3-4-year-olds was conducted on the empirical part. The study showed that practical life practice materials, promoting self-directed learning skills, provided that the environment is properly established and practical life materials are selected. Keywords: self-guided learning, practical life exercises, M. Montesori pedagogy, sensitive periods, rolling skills, pedagogical process, Skola2030. Bachelor’s paper research consists of 68 pages, 32 pictures, 12 tables and 1 appendice.