Show simple item record

dc.contributor.advisorRūdolfa, Arta
dc.contributor.authorVeinberga, Grieta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:14Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87571
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60553
dc.description.abstractIzglītojošā robotika līdz ar izglītības reformu projekta Skola2030 ietvaros skolās tiek integrēta arvien biežāk, un tā ir kļuvusi par būtisku mācību daļu. To paredz gan mērķtiecīga robotikas apgūšana padziļinātajos kursos, gan vispārēja tehnoloģiju integrēšana mācību procesā kā digitālo caurviju prasmi. Izglītojošā robotika attīsta dažādas prasmes un zināšanas, kā, piemēram, algoritmisko domāšanu, problēmu risināšanu, loģisko domāšanu u.c. Taču neskatoties uz to, ka tiek izvirzīti skaidri sasniedzamie rezultāti tehnoloģiju mācību jomā, ir ne mazums ar to saistītu problēmu, piemēram, pedagogu trūkums, pedagogu kvalifikācija, finansējuma trūkums un arī mācību metodisko materiālu nepietiekams nodrošinājums atbilstoši jaunajai pilnveidotā mācību satura pieejai. Nepieciešamība izvērtēt izglītojošās robotikas nozīmi un pedagoģisko potenciālu, kā arī izstrādāt un aprobēt kvalitatīvus mācību metodiskos materiālus noteica Grietas Veinbergas maģistra darba tematu “Izglītojošās robotikas metodisko materiālu izstrāde un aprobācija pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešanai pamatskolā”. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām un noslēguma. Pirmā nodaļa veltīta teorētiskās literatūras analīzei par izglītojošo robotiku. Otrā nodaļa veltīta teorētiskās literatūras analīzei par algoritmisko domāšanu. Trešajā nodaļā atspoguļota pētījuma empīriskā daļa - metodoloģija, izstrādāto mācību metodisko materiālu Photon izglītojošajam robotam aprobācija, pedagogu aptauja un ekspertu intervijas. Pētījumā un datu analīzē izmantotas gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās pētījuma metodes. Darba izstrādes gaitā tika izstrādāti metodiskie mācību materiāli 13 mācību stundām, un to aprobācijā piedalījās 28 skolēni. Tika anketēts 31 pedagogs, lai uzzinātu pedagogu viedokli par izglītojošās robotikas integrēšanu izglītības iestādēs, kā arī veiktas 5 jomas ekspertu intervijas par izglītojošās robotikas aktualitātēm Latvijā. Darbā iekļauti 27 attēli, 23 tabula, izmantots 131 literatūras avots un pievienoti 18 pielikumi.
dc.description.abstractEducational robotics is becoming more and more integrated in schools with the education reform project Skola2030 and has become an essential part of learning. It envisages both purposeful acquisition of robotics in advanced courses and general integration of technology in the learning process as a digital cross-cutting skill. Educational robotics develops various skills and knowledge, such as algorithmic thinking, problem solving, logical thinking, etc. However, despite the clear achievements in the field of technology education, there are a number of related problems. Such as the lack of teachers, the qualifications of teachers, the lack of funding and the insufficient provision of teaching materials in line with the new curriculum approach. The need to evaluate the significance and pedagogical potential of educational robotics, as well as to develop and approbate high-quality teaching materials determined the topic of Grieta Weinberg's master's thesis “Development and approbation of educational robotics methodological materials for the implementation of improved curriculum and approach in primary school”. The work consists of an introduction, 3 chapters, and a conclusion. The first chapter is devoted to the analysis of the theoretical literature on educational robotics. The second chapter is devoted to the analysis of the theoretical literature on algorithmic thinking. The third chapter presents the empirical part of the research - methodology, approbation of teaching materials for the Photon robot, teacher surveys and expert interviews. Both quantitative and qualitative research methods have been used in the study and data analysis. Methodological teaching materials for 13 lessons were developed and 28 students participated in the approbation. Pedagogists were surveyed to find out the opinion of educators about the integration of educational robotics in educational institutions, as well as 5 interviews with experts in the field. The work includes 27 figures, 23 table, used 131 literature sources and appendices 18 pievien.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectizglītojošā robotika
dc.subjectalgoritmiskā domāšana
dc.subjectrobotikas mācību materiāli
dc.subjectrobotika
dc.titleIzglītojošās robotikas metodisko materiālu izstrāde un aprobācija pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešanai pamatskolā
dc.title.alternativeDevelopment and approbation of educational robotics methodological materials fot the implementation of improved curriculum and approach in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record