• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā.

Thumbnail
View/Open
299-87609-Magone_Elina_eo11038.pdf (1.040Mb)
Author
Magone, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā” izstrādāts ar mērķi izzināt 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmas, kas radušās Covid – 19 pandēmijas ietekmē un raksturot sociālpedagoģisko darbību mācību problēmu mazināšanā. Teorētiskajā daļā raksturotas pusaudžu mācību problēmas, to izraisošie faktori, Covid – 19 pandēmijas ietekme uz mācību darbību un izglītības procesa organizēšanu. Raksturota sociālpedagoģiskā darbība vispārizglītojošās skolās un prevencijas iespējas mācību problēmu mazināšanā. Praktiskajā daļā analizēts veiktais pētījums X novada valsts ģimnāzijā un Rīgas X vidusskolas 7. - 9. klasēs par mācību problēmām Covid – 19 pandēmijas laikā. Izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai mazinātu skolēnu mācību problēmas. Veikta programmas aprobācija un analīze.
 
The diploma paper “Socio-pedagogical activity in reducing learning problems of 7th –9th-grade students” is designed to discover the learning problems of 7th - 9th-grade students caused by the Covid - 19 pandemic, and to describe socio-pedagogical activities in reducing learning problems. The theoretical part describes the factors that cause the learning problems of adolescents, the impact of the Covid - 19 pandemic on learning activities and the organization of the educational process, and the Socio-pedagogical activities in general education schools as well as prevention opportunities in reducing learning problems. In the practical part, a study was carried out focusing on the learning problems of 7th – 9th-grade students in Riga X high school and X region state gymnasium during the pandemic of Covid – 19. A socio-pedagogical curriculum was created to reduce students’ learning problems. An approbation of the program, as well as an analysis of its results, were carried out.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60560
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV