Spēle kā lasītprasmes sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Dūda, Luīza Franciska
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Luīza Franciska Dūda Darba tēma: Spēle kā lasītprasmes sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt kādu nozīmi uz bērna lasītprasmi atstāj tās apgūšana caur spēlēm. Pētījuma objekts: pirmsskolas pedagoģiskais process. Pētījuma priekšmets: lasītprasmes sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem ar spēles palīdzību. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek aplūkots lasītprasmes jēdziena skaidrojums, lasītprasmes attīstības metodes, vecumposmu iezīmes. Pētījuma praktiskajā daļā tiek veikta bērnu lasītprasmju novērtējums pēc izstrādātajiem kritērijiem. Pēc pirmā vērojuma tiek izstrādātas dažādas spēles bērna lasītprasmes attīstīšanai. Pēc izmēģinājuma darbības tika veikts atkārtots bērnu prasmju novērtējums un analizēti iegūtie dati un izstrādāti secinājumi Atslēgvārdi: lasītprasme, fonemātiskā dzirde, burti, skaņas. Darba apjoms: 32 lappuses, 4 attēli, 3 tabulas, 29 izmantotās literatūras un informācijas avoti. Author of the work: Luīza Franciska Dūda Theme of the work: Game as reading facilator for kids ages 5-6 years old. The aim of the research: Theoretically and practically looking for a meaning for the child’s reading literacy leavs its asquisition through games. Object of research: preschool pedagogical process Subject of the research: promotion of reading literacy in 5-6 year old children through play. The theretical part of the research deals with explanation of the concept of reading literacy, methods of literacy development and aga characteristics. The practical part of the research, children’s reading skills are made according to the developed criteria. After the first observation, various games are being developed to develop a child's reading literacy. After the pilot activion, the children's skills were re-assessed, and the obtained data were analyzed, and conclusions were drawn. Keywors: reading literacy, phonemic hearing, letters, sounds. Scope of the work: 32 pages, 4 pictures, 3 tables, 29 sources of used literature and information, appendices.