Bērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā
Author
Arbuzova, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Gita Arbuzova Darba tēma: Bērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā. Darba rezultāti: Katram bērna vecumposmam ir savas attīstības īpatnības, kas ietekmē bērna reakciju uz ārēju vai iekšēju kairinājumu. Bērns uzkrātās emocijas vēl tikai mācās izpaust, tāpēc pedagogiem un bērnu vecākiem ir jābūt kompetentiem par bērnu vecumposmu attīstības īpatnībām, lai veiksmīgāk varētu pielietot dažādas korekcijas metodes, kas mazinātu bērnu agresīvu uzvedību pirmsskolā. Tāpat ir svarīgi saprast, kādas uzvedības funkcijas atbilst konkrētajai situācijai, un jāveic padziļināta izpēte, lai saprastu, kādās situācijās izpaužas agresīva rīcība. Varbūt tie ir diennakts laiki, gadalaiki, kuros rodas problēmas, kāda ir vides ietekme – vai problēmas ir tikai pirmsskolā, vai mājās to nav u.tml. Pētijuma laikā pētijuma jautājums daļēji apstiprinājās, jo jābūt ciešai sadarbībai ar vecākiem. Ja bērns uzvedās kārtīgi grupiņā, bet mājās neredz no vecāka nekādas darbības, bērns padodas. Grupiņā viņš ātrāk grib pievērst uzmanību un rīkojas slikti. Ja pedagogs ikdienā izmantos dziesmas, apkampienus, sarunas, bērna agresija mazināsies. Svarīgi ir izrunāt konfliktus, pastāstīt, ko sagaida no agresīvā bērna un paslavē, bērns atvērsies un gribēs būt labs. Lai agresīva bērna uzvedība mainītos, pirmsskolas pedagogiem jābūt ciešai sadarbībai ar vecākiem. Atslēgas vārdi: agresija, agresijas mazināšana, pirmsskola. Author: Gita Arbuzova Subject of the research: Aggressive behavior of the preschool child. The results of the work: Each age of the child has its own peculiarities of the development, which influence the child's reaction to external and internal irritations. The child is still learning to express his or her accumulated emotions, so educators and parents need to be competent about the peculiarities of children's development in order to be able to apply various correction methods that will reduce children's aggressive behavior in preschool. Therefore, it is important to understand which behavioral function corresponds to the specific situation, as well as in-depth research is needed to understand the situations in which aggressive behavior manifests itself. Maybe it's the times of the day, the seasons when there are problems, what is the impact of the environment - whether the problems are only in preschool, not at home. During the research, the hypothesis was partially confirmed because of the need to work closely with parents. If the child behaves well in the group but does not see any action from the parent at home, the child gives up. In the group, he wants to pay attention sooner and did badly. If the teacher uses songs, hugs, conversations on a daily basis, the child's aggression will decrease. It is important to express conflicts, tell what is expected of an aggressive child and praise, the child will open up and want to be good. In order for a child's aggressive behavior to change, pre-school teachers need to work closely with their parents. Keywords: aggression, reduction of aggression, preschool.