Vērtību izpratnes veicināšana 3–4 gadus veciem bērniem integrētā rotaļnodarbībā pirmsskolā
Author
Godunova, Polina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Vērtību izpratnes veicināšana 3-4 gadus veciem bērniem integrētā rotaļnodarbībā pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba autore Polina Godunova. Darba vadītāja Dr. Paed. Anna Līduma. Mērķis: Pētīt 3-4 gadus vecu bērnu vērtību veidošanos rotaļnodarbībā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā autore izpēta zinātnisko un metodisko literatūru par 3-4 gadus vecu bērnu vērtībām un integrēto rotaļnodarbību pirmsskolā, veic literatūras analīzi. Balstoties uz teorētiskām atziņām, tika izstrādāti bērnu izpratnes par vērtībām kritēriji, rādītāji un līmeņi 3-4 gadus vecu bērnu vērtību noteikšanai. Tika piedāvāts integrēto rotaļnodarbību saturs, kas tika vērsts uz 3-4 gadus vecu bērnu vērtību veicināšanu. Darba otrajā daļā autore veic empīrisko pētījumu x pirmsskolā, izmanto novērošanu un pedagoģisko eksperimentu un pārrunas, lai konstatētu divdesmit 3-4 gadus vecu bērnu vērtību izprašanas līmeni, vada izstrādātas rotaļnodarbības, un analizē iegūtos rezultātus. Tika pierādīts, ka izstrādātā integrēto rotaļnodarbību satura pielietošana veicina 3-4 gadus vecu bērnu vērtību izprašanu. Balstoties uz pētījuma secinājumiem, autore izstrādā ieteikumus skolotājiem 3-4 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veicināšanai. Kvalifikācijas darba apjoms ir 38 lpp., 2 attēli, 2 tabulas, 5 pielikumi. Kvalifikācijas darba izstrādei tika izmantoti 30 literatūras avoti. Atslēgvārdi: vērtības, integrētā rotaļnodarbība, bērni, pedagogi. The title of the qualification job is “Promoting value awareness for 3–4-year-olds in an integrated playing session in preschool”. The author of the qualification work is Polina Godunova. Work supervisor is Dr. Paed. Anna Līduma. Objective: Explore the development of values for children 3-4 years old in pre-school playing. In the first part of the qualification work, the author studies scientific and methodical literature on the values of children aged 3-4 and the integrated play lessons in preschool, conducts a literature analysis. Based on theoretical knowledge, criteria, indicators and levels for children's understanding of values are developed to determine values of children aged 3-4. The content of integrated play lessons is proposed, which focuses on promoting the values of children aged 3-4. In the second part of the work, the author carries out an empirical study at x preschool using surveillance and pedagogical experiment and interviews to identify the level of understanding of the values of twenty children aged 3-4, leads developmental exercises and analyses the results obtained. It has been demonstrated that the developed use of integrated play lessons contributes to better understanding the values of children aged 3-4 years. Based on the findings of the study, the author makes recommendations for teachers to raise awareness of the values of children aged 3-4. The scope of the qualification work is 38 pages, including 2 pictures, 2 tables, 5 annexes. 30 literature sources were used to develop qualifications. Keywords: values, integrated play, children, teachers.