Skolēnu sociālās adaptācijas veicināšanas iespējas pirmajā klasē
Author
Iesalniece, Skaidrīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums “Skolēnu sociālās adaptācijas veicināšanas iespējas 1. klasē.” Darba autore Skaidrīte Iesalniece, darba vadītāja Dr.paed., Mg. hist. Staņislava Marsone. Pētījuma mērķis analizēt 1. klases skolēnu sociālās adaptācijas veicināšanas pedagoģiskās iespējas. Darba teorētiskajā daļā autore veica teorētiskās literatūras analīzi par adaptācijas jēdziena psiholoģisko un pedagoģisko izpratni sākumskolā, kā arī sociālo un sociāli emocionālo prasmju pilnveides iespējām adaptācijas procesā jaunākajā vecumposmā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izmantotas sekojošas pētīšanas metodes: novērošana, anketēšana, situāciju analīze. Pētījuma bāzi veido 20 skolēni un 4 skolotāji. Empīriskajā pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina darbam izvirzīto hipotēzi, ka adaptācijas process pirmās klases skolēniem noritēs sekmīgāk, ja tiks izmantotas pedagoģiskās iespējas sociālo prasmju veicināšanā. 1. klases adaptācijas procesa veicinošie pedagoģiskie paņēmieni, kas vērsti uz aktivitātēm, piemēram, spēles, rotaļas, kā arī uz sadarbību ar klasesbiedriem, vecākiem pozitīvi ietekmē adaptācijas procesu. Kā arī jāapmierina skolēnu psiholoģiskās un fiziskās vajadzības, perspektīvas un intereses, lai radītu piederības sajūtu, atbilstoši vecumposmam. Svarīga ir pozitīvas, drošas vides veidošana, atbilstoši skolēna vecumposma īpatnībām. Balstoties uz pētījumu, darba autore secina, ka sociāli emocionālās prasmes palīdz veiksmīgāk skolēniem adaptēties. Bakalaura darbs sastāv no 60 lpp., 3 nodaļām, 5 tabulām18 , attēla un 7 pielikumiem, 73 literatūras avotiem. Title of the bachelor's thesis "Possibilities for promoting social adaptation of students in the 1st grade." Author of the work Skaidrīte Iesalniece, supervisor Dr.paed., Mg. hist. Staņislava Marsone. The aim of the research is to analyze the pedagogical possibilities of promoting the social adaptation of 1st grade students. In the theoretical part of the work, the authors performed an analysis of the theoretical literature on the psychological and pedagogical understanding of the concept of adaptation in primary school, as well as the possibilities of improving social and socio-emotional skills in the adaptation process at a young age. In order to achieve the goal of the research, the following research methods were used: observation, questionnaire, situation analysis. The research base consists of 20 students and 4 teachers. The results obtained in the empirical study confirm the hypothesis put forward in the work that the adaptation process for first grade students will be more successful and pedagogical opportunities will be used to promote social skills. Pedagogical techniques that promote the adaptation process of the 1st grade, which are focused on everything, such as games, games, as well as cooperation with classmates, have a positive effect on the adaptation process for parents. Psychological and physical needs, perspectives and interests of students must also be met in order to create a sense of belonging according to age. It is important to create a positive, safe environment, according to the peculiarities of the student's age. Based on the research, the author concludes that socio-emotional skills help students to adapt more successfully. The bachelor's thesis consists of 60 pages, 3 chapters, 5 tables, 18 a picture and 7 appendices, 73 references.