Skolēnu digitālās pratības veicināšana matemātikas mācībā 4.klasē
Author
Šīna, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Amandas Šīnas bakalaura darbs pedagoģijā “Skolēnu digitālās pratības veicināšana matemātikas mācībā 4. klasē” izstrādāts Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, docentes Dr.paed., I. Helmanes vadībā. Pētījuma mērķis - Pētīt skolēnu digitālās pratības veicināšanu matemātikas mācībā 4. klasē, apkopot ieteikumus par skolēnu digitālās pratības veicināšanu matemātikas mācībā 4. klasē. Darbs tika izstrādāts divās daļās. Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu un zinātnieku atziņas par digitālās pratības veicināšanu matemātikas mācībā 4. klasē. Darba otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums par digitālās pratības veicināšanu matemātikas mācībā 4. klasē. Pētījumā tika izmantotas tādas metodes, kā pedagoģiskais novērojums, kontentanalīze, kā arī aptaujas. Tika izstrādātas problēmsituācijas digitālās pratības sekmēšanai un izvirzīti četri kritēriji skolēnu digitālās pratības izvērtēšanai pētījuma sākumā un beigās. Praktiskajā daļā, analizējot iegūtos datus, tiek gūts apstiprinājums darba sākumā izvirzītajai hipotēzei, ka, pielietojot digitālās tehnoloģijas matemātikas mācībā 4.klasē, tiktu pilnveidota ne tikai skolēnu digitālā pratība, bet arī skolēnu zināšanas un prasmes matemātikas mācībā. Darbā ir ievietoti 10 attēli, 5 tabulas, sastāv no 77 lpp. Izmantoti 90 literatūras un informācijas avoti, pievienoti 13 pielikumi. Darba atslēgas vārdi: digitālā pratība, matemātikas mācība, 4. klase, sākumskola. Bachelor by Amanda Šīna in pedagogy “Promoting of the students’ digital literacy in mathematics education in 4th grade”, developed at the University of Latvia, faculty of education, psychology and art under the leadership of Dr. Paed. I. Helmane. The aim of the study is to explore the digital literacy promotion in mathematics education in 4th grade, and to summarize recommendations about pupils digital literacy promotion in mathematics education in 4th grade. The work was developed in two parts. The first part was the theoretical part, which consists of the analyses of the opinion of teachers and scientists about the promotion of digital literacy in mathematics education in 4th grade. The second part of the work carried out an empirical study on how to promote pupils digital literacy in mathematics education in 4th grade. The study used such methods as pedagogical observation, content analysis and surveys. Problem situations were developed to promote pupils digital literacy, and four criteria were set to asses pupils digital literacy in the beginning and at the end of the research. In the practical part, an analysis of the results confirmed the hypothesis, that using digital technologies in mathematics education in 4th grade promotes not only the pupils digital literacy, but also the pupils mathematics knowledge and skills. The work contains 10 pictures, 5 tables. It consists of 77 pages, 90 sources of literature and information and 13 annexes have been added. Ky names in the work: digital literacy, mathematics education, 4th grade, primary school.