Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorVarga, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:18Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88222
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60581
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Ieva Varga Bakalaura darba temats: “Mūzikas aktīvā klausīšanās 5 – 6 gadu vecuma bērnu iztēles sekmētāja”. Mērķis: pētīt mūzikas aktīvās klausīšanās iespējas 5 – 6 gadu vecuma bērnu iztēles sekmēšanai. Pirmajā nodaļā tiek sniegta pedagoģiskās un psiholoģijas literatūras analīze, kur tiek runāts par iztēles raksturojumu un veidiem pedagogu, psihologu teorētiskajās atziņās. Tiek sniegta informācija par mūzikas klausīšanos un iztēles attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī, kādas ir mūzikas izmantošanas iespējas iztēles veicināšanai. Otrajā nodaļā tiek atspoguļota mūzikas aktīvās klausīšanās izmantošana 5 – 6 gadu bērnu iztēles sekmēšanā, kurā tiek sniegts pētījumu metožu apraksts, tālāk tiek piedāvāts aplūkot iztēles attīstības raksturojumu pētījuma sākumā, kurā tiek izstrādāti kritēriji par iztēles attīstību līmeņa noteikšanai. Aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kuru rezultāti tiek atspoguļoti tabulās un attēlos. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka izmantojot mūzikas aktīvo klausīšanos, tā sekmē bērna iztēli. Atslēgas vārdi: mūzika, mūzikas aktīvā klausīšanās, iztēle, pirmsskolas vecuma bērni. Bakalaura darbs sastāv no 52 lappuses, tsk. – 5 tabulas, 15 attēli, 1 pielikumi. Izmantoti 42 informācijas avoti.
dc.description.abstractThe author: Ieva Varga The title of the thesis: "Active music listening stimulates the imagination of children aged 5-6". The aim of the research: to study the possibilities of music active listening to stimulate the imagination of 5-6 year old children. The first chapter introduces the analysis of the pedagogical and psychological literature, where the characteristics and types of imagination in the theoretical knowledge of teachers and psychologists are discussed. Information is provided on the development of music listening and imagination in older children, as well as the possibilities of using music to stimulate the imagination. The second chapter describes the use of active listening to music to stimulate the imagination of 5-6 year old children, which describes the research methods, then offers to look at the development of imagination at the beginning of the study, which develops criteria for determining the level of imagination. Practical work with children is described, the results of which are presented in tables and pictures. The empirical part confirms the hypothesis that using active listening to music stimulates the child's imagination. Keywords: music, active music listening, imagination, preschool children. The bachelor thesis consists of 52 pages, incl. - 5 tables, 15 pictures, 1 annexes. The literature review consists of 42 sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMūzika
dc.subjectMūzikas aktīvā klausīšanās
dc.subjectIztēle
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnis
dc.titleMūzikas aktīvā klausīšanās 5 – 6 gadu vecuma bērnu iztēles sekmētāja
dc.title.alternativeActive listening to music stimulating and imagination of children aged 5 – 6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record