Bērnu vardarbība un tās novēršanas iespējas 2. pirmsskolas izglītības posmā
Author
Kasparsone, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: bērnu vardarbība un tās novēršanas iespējas 2. pirmsskolas izglītības posmā. Kvalifikācijas darba autore: Alise Kasparsone. Darba vadītāja: Prof., Dr.psych. Tija Zīriņa. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp, 12 attēli, 5 tabulas, 30 literatūras avoti, 3 pielikumi. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt bērnu vardarbības cēloņus un tās novēršanas iespējas 2. pirmsskolas izglītības posmā. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1.izpētīt bērnu vardarbības cēloņus un to novēršanas iespējas; 2.pētīt pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības izmaiņas, pielietojot rotaļas bērnu saskarsmes prasmju veicināšanai un pilnveidošanai; 3.veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību un pētīt, kā mainās bērnu uzvedība, ja tiek lietotas dažādas spēles; 4.iegūto rezultātu analīze. Teorētiskā daļa balstās uz literatūras analīzi. Tiek aplūkoti dažādu autoru viedokļi un teorijas par vardarbības izpausmēm, cēloņiem, to novēršanas iespējām un 4 - 5 gadus vecu bērnu kognitīvā un sociāli emocionālo attīstību. Empīriskā daļa balstās uz bērnu novērošanu, pedagogu anketēšanu un pedagoģisko izmēģinājumdarbību, kuru laikā tika panāktas izmaiņas bērnu uzvedībā un pilnveidotas saskarsmes prasmes. Rezultātā iegūts secinājums, ka bērnu vardarbības novēršana būs sekmīga, ja pedagogs izmantos rotaļas bērnu saskarsmes veicināšanai un pilnveidošanai un rosinās bērnus paust savas emocijas. The theme of qualification work: violent behavior in children and its prevention in 2nd pre-school education stage. Author of qualification work: Alise Kasparsone. Scientific supervisor of qualification work: Prof., Dr.psych. Tija Zīriņa. Composition of the qualification work: 45 pages, 12 images, 5 tables, 30 literature sources, 3 attachments. The aim of the qualification work: to study the causes of child violence and the possibilities for preventing it in 2nd pre-school education stage. Qualification work assignments: 1.study the causes of child violence and the possibilities for preventing it; 2.study how using games that promote and improve children's communication skill, changes pre-school age children behavior; 3.perform pedagogical testing and study how children's behavior changes when different games are used; 4.analysis of the results obtained. The theoretical part is based on analysis of literature. Different author opinions are being looked at about the views and theories of the various forms of violence, causes, prevention, and cognitive and social emotional development of children aged 4 to 5 years old. The empirical part is based on child observing, teacher questionnaire survey and pedagogical testing, during which changes were made to children's behavior and improved communication skills. As a result, it is concluded that the prevention of child violence will be successful if the teacher uses games to promote and improve child communication skills and encourages children to express their feelings.