4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālo prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Rajevska, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Viktorija Rajevska, darba autore, veica pētījumu par 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālo prasmju sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis ir izveidot sociāli emocionālo prasmju veicināšanas plānu 4 gadus veciem bērniem, pamatojoties uz veikto pedagoģisko novērojumu un pedagogu interviju analīzi. Kvalifikācijas darbu veido divas daļas – teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā tika analizēta informācija par sociāli emocionālajām prasmēm 4 gadus veciem bērniem, to ietekmējošie faktori un apkopotas praktiskas metodēs, kā tās iespējams sekmēt, kā arī izzinātas, kādas sociāli emocionālās prasmes tiek izvirzītas pirmsskolas izglītības vadlīnijās 2. pirmsskolas vecumposma bērniem. Empīriskajā daļā tika analizēta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “X” 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās prasmes, balstoties uz iepriekš izveidota novērošanas protokola un intervijas laikā iegūto informāciju, no attiecīgās grupas pedagogiem par praktisko pieredzi sociālo un emocionālo prasmju pilnveidošanu. Pētījuma laikā tika iegūta atbilde uz izvirzīto jautājumu, ka 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās prasmes attīstās, kad pedagoģiskajā procesā tiek izmantoti daiļdarbi, rotaļas, vizuāli mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi, kā arī mūzikas klausīšanās. Kvalifikācijas darba apjoms ir 31 lapas un 8 pielikuma lapas. Darbā iekļauts 1 attēls, 3 tabulas un 25 bibliogrāfiskās saraksta vienības. Atslēgas vārdi: sociāli emocionālās prasmes, sociāli emocionālā attīstība, metodes, 4 gadus veci bērni, pirmsskola. Viktorija Rajevska, the author, conducted a study on the promotion of socio-emotional skills of 4-year-old children in pre-school education. The aim of the qualification paper is to develop a plan for the promotion of socio-emotional skills in 4-year-old children based on the analysis of pedagogical observations and teacher interviews. The qualification work consists of two parts - the theoretical part and the empirical part. The theoretical part analyzed the information on socio-emotional skills of 4-year-old children, the factors influencing it and summarized in practical methods how they can be promoted, as well as the socio-emotional skills in the pre-school education guidelines for preschool children. In the empirical part, the socio-emotional skills of 4-year-old children of the municipal pre-school educational institution “X” were analyzed, based on a previously established observation protocol and information obtained from the group of teachers on practical experience in improving social and emotional skills. During the research, an answer was obtained to the question that the socio-emotional skills of 4-year-old children develop when reading books, playing social games, drawing with visual artistic means of expression, as well as listening to music in the pedagogical process. The volume of the qualification paper is 31 pages and 8 pages of the appendix. The work includes 1 image, 3 tables and 25 bibliographic items. Keywords: socio-emotional skills, socio-emotional development, methods, 4-year-old, children, preschool.