Uzmanības noturības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem vizuālās mākslas nodarbībās
Author
Allere, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Laura Allere Darba tēma. Uzmanības noturības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem vizuālās mākslas nodarbībās. Darba vadītāja: Dr.pshyc. Prof. Tija Zīriņa Pētījuma mērķis. Veicināt 5-6 gadus veca bērna uzmanības noturību vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma jautājums. Kā veicināt 5-6 gadus veca bērna uzmanības noturību vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā? Pētījuma uzdevumi: 1. Veikt psihologu un pedagogu teoriju analīzi par bērnu uzmanības noturību un tās veicināšanas pedagoģiskajiem paņēmieniem. 2. Apzināt 5-6 gadus vecu bērnu uzmanības noturību un tās pilnveides iespējas. 3. Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību par uzmanības noturības pilnveidi 5-6 gadus vecu bērnu darbībā vizuālās mākslas nodarbībās. Atslēgas vārdi: uzmanība, uzmanības noturība, koncentrēšanās spējas, vizuālā māksla. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturota 5-6 gadus vecu bērnu uzmanība, pedagoģiskie paņēmieni šīs uzmanības noturēšanai. Tiek raksturota vizuālās mākslas nodarbību organizācija pirmsskolā, metodes un paņēmieni uzmanības noturēšanai vizuālajās nodarbībās. Izstrādāti uzmanības noturības kritēriji. Darba pētnieciskajā daļā tiek veidots pētījuma plāns, metodoloģija, raksturota mērķauditorija. Pēc izstrādātajiem kritērijiem tiek veikta bērnu prasmju sākotnējā vērošana, atlasīto vizuālās mākslas metožu un paņēmienu aprobācija, pēc tam atkārtota darbība bērnu prasmju novērošanai un rezultātu salīdzināšanai un analīzei. Uz pētījuma jautājumu ir atbildēts – Bērnu uzmanības noturību iespējams veicināt, izmantojot dažādu metožu un tehniku daudzveidību, kuras bērnos rada sajūsmu un interesi par gaidāmo rezultātu. Darba apjoms: 70 lpp, 3 tabulas, 29 attēli, 59 literatūras avoti, 26 pielikumi. Author of work: Laura Allere Theme of the work. Promoting attention development in visual art classes for 5–6-year-old children. Work supervisor: Dr.pshyc. Prof. Tija Zīriņa Objective of the study. To encourage the persistence of attention of a 5-6-year-old child in visual arts classes. Research question. How to promote the attention span of a 5–6-year-old child in visual arts classes in preschool? Research tasks: 1. To analyse the theories of pedagogues and psychologists about the persistence of children's attention and the pedagogical methods of its promotion. 2. To identify the attention span of 5-6-year-old children and the possibilities of its improvement. 3. To conduct a pedagogical experiment on improving the attention span in the activities of 5–6-year-old children in visual arts classes. Key words: attention, persistence of attention, concentration skills, visual arts. The theoretical part of the work describes the attention of 5–6-year-old children, pedagogical methods for maintaining this attention. The organization of visual arts classes in preschool, methods, and techniques for keeping attention in visual classes are described. Criteria for persistence of attention have been developed. In the research part of the work, a research plan and methodology are developed, and the target audience is described. According to the developed criteria, the initial observation of children's skills, the approbation of selected visual arts methods and techniques, then repeated observation of children's skills and comparison and analysis of results are conducted. The research question has been answered – The persistence of children’s attention can be promoted by using a variety of different methods and techniques that inspire children and interest in the expected result. Study consists of : 70 pages, 3 tables, 29 pictures, 59 literature sources, 26 appendices.