4-5 gadīgu bērnu pareizas stājas sekmēšanas iespējas pirmsskolā
Author
Skuja, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 4-5 gadīgu bērnu pareizas stājas sekmēšanas iespējas pirmsskolā. Darba autore- Monta Skuja Darba mērķis- pētīt 4-5 gadīgu bērnu stājas veidošanos un uzlabošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiskā daļā ir analizētas un izpētītas teorētiskās atziņas par bērnu stājas veidošanos, un kas to ietekmē. Pētīts ar kādām metodēm un paņēmieniem var noteikt un uzlabot bērna stāju pirmsskolas vecumā. Pētījumā sniegts teorētisks pamatojums 4-5 gadīgu bērnu pareizas stājas veidošanās pamatprincipiem un pedagoga ietekmei pareizas stājas veidošanā. Raksturotas metodes stājas profilaktiskai uzlabošanai. Empīriskā daļā ir aprakstīts pētījums par 4-5 gadīgu bērnu stājas veidošanos un stājas uzlabošanas iespējām pirmsskolā, izveidots novērtēšanas protokols, kas vērtē bērna stāju pirmsskolas izglītības iestādē un izveidota aptauja, kuras iegūtie dati sniedz ieskatu bērnu stājas sekmēšanas iespējām izglītības iestādēs. Iegūtie rezultāti ir analizēti un apkopoti. Pētījuma gaitā izvirzītā hipotēze apstiprinājās: laicīgi noteiktas stājas problēmas un profilaktisko iespēju izmantošana pirmsskolā sekmē pareizu stāju un tās attīstību bērnam. Grupas pedagogam laicīgi novērtējot bērna stāju, un sekmējot to ar dažādiem paņēmieniem, ir iespējams uzlabot bērnu stājas attīstību visnozīmīgākajā vecumā. Darba struktūra- ievads, 2 nodaļas, 5 apakšnodaļas, 7 tabulas, 14 attēli, secinājumi, 27 literatūras un avotu saraksts. Atslēgas vārdi- stāja, profilakse, fiziskā attīstība, pirmsskolas izglītības vecums, aktivitātes, kustību rotaļa. Darba apjoms- 50 lapas The topic of the qualification paper: The opportunities to improve correct posture for 4- 5 year-old children in preschool. Author of the work: Monta Skuja The aim of the study: to study the development of 4-5-year-olds' posture and opportunities to improve it in pre-school. The theoretical part: the theoretical knowledge of the development of the children’s posture has been analysed and studied, along with the factors which impact their posture. Researched what methods and tools can detect and improve the child's posture in pre-school age. The study provides a theoretical justification for the basic principles of development of correct posture for 4-5-year-olds' and teachers impact to improve correct posture. There are described methods to prophylactic posture improvement. The empirical part: an empirical section describes the research on the development of 4- 5-year-olds' posture and opportunities to improve posture in preschool. An evaluation protocol has been set up that evaluates the child's posture in a pre-school and a survey has been created in which the data can provide an insight into the possibilities to improve children’s posture in educational institutions. The results obtained have been analysed and summarized. In the course of the research the hypothesis presented in the study confirmed: that timely identified posture problems and opportunities to use preventive measures in pre-school to improve correct posture. It is possible to improve children's posture during at the most important age by teachers’ timely assessment and contribution to improve it through different techniques. Structure of the work introduction, 2 chapters, 5 sub-sections, 7 tables, 14 pictures, conclusions, 27 lists of literature and sources. Keywords: posture, prevention, physical development, pre-school education age, activity, movement play. Paper volume: 50 pages