Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vidējā pirmsskolas vecumā
Author
Kalniņa, Terēza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbu izstrādāja LU PPMF studente Terēza Kalniņa, darba vadītāja ir Dr.psych. Guna Svence. Darbs sastāv no 51 lappuses, 14 attēliem, 36 literatūras avota un 2 pielikumiem. Bakalaura darba teorētiskā daļā un pētījums tika veikts par pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmi ar mobingu pirmsskolas izglītības iestādēs. Darba mērķis bija noskaidrot vai mobings pastāv pirmsskolas izglītības iestādēs, kādā veidā tas pastāv un cik ļoti pedagogi savā pedagoģiskajā pieredzē ir ar to saskārušies, kā arī kādas metodes un programmas pielieto mobinga mazināšanai/novēršanai. Teorētiskās daļas analīze bija par bērnu attīstību un ietekmi tam, ka veidojas mobings, iespējamajiem preventīvajiem pasākumiem pirmsskolā, lai novērstu mobingu. Pētījums atspoguļo to, ka mobings pastāv pirmsskolas vecuma bērnu vidū un pētījuma rezultāti atspoguļo pedagogu izpratni par to, bet vēlmi padziļinātāk izprast mobingu un tā novēršanas paņēmienus. Pētījums ļāva noskaidrot, ka sociālās problēmrisināšanas prasmes ir nepieciešams attīstīt un kādas metodes var izmantot, lai novērstu mobingu. Preschool old children's connection with bullying bachelor's thesis was developed by KalniņaT., supervised by Dr. psych. Guna Svence. The thesis consists of 51 pages, 14 figures, 36 literature references, and 2 attachments. In Latvian. The aim of the thesis is to find out if there is a presence of bullying in preschool and what it looks like, how often it appears in preschool, and what methods and programs are in use to reduce bullying. The thesis theoretical part is about preschool children's development and its impact on bullying and what preventive measures are in place. The research shows that bullying is present in preschool and research results show preschool teachers' understanding of bullying and their willingness to deeper understand the effectiveness of preventive programs .