Vladislava Kirpičova metodikas izpēte un izmantošana arhitektūras tēmas apguvē 7. klasē vizuālās mākslas stundās
Author
Belova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Vladislava Kirpičova metodikas izpēte un izmantošana arhitektūras tēmas apguvē 7. klasē vizuālās mākslas stundās” mērķis ir izpētīt un adaptēt Vladislava Kirpičova metodiku arhitektūras tēma apguvei 7 . klasē vizuālās mākslas stundās skolā. Pētījuma hipotēze: arhitekta Vladislava Kirpičova metodika sekmē arhitektūras tēmas apguvi 7. klasē vizuālās mākslas stundās. Pirmā daļā un otra daļa ir teorētiskas. Pirmā daļā ir apskatīta Vladislava Kirpičova dzīves gaita, viņu darbs ar audzēkņiem EDAS studijā un iekļauta intervija ar arhitektu. Otrā daļā ir izpētīta V. Kirpičova metodika, arhitekta metodes un EDAS studijas uzdevumi, atklāta metodikas saistība ar domāšanas procesiem. Trešā daļā ir praktiska, tajā iekļauti aprobācijai sastādītie uzdevumi, skolēnu mācību darbu vērtēšanas kritēriju tabulas, atspoguļota mācību procesa norise aprobācijas laikā, izanalizēti skolēnu akadēmiskie sasniegumi. Diplomdarbā ir 75 lpp., ievads, 3 daļas, nobeigums, 12 tabulas, literatūras un avotu saraksts, 16 pielikumi. The aim of the diploma thesis “Use and Exploration of Vladislav Kirpichev’s Methodology in the Acquisition of Architectural Topics in Visual Art Lessons in Grade 7” is to study and adapt Vladislav Kirpichev's methodology for learning the subject of architecture in 7th grade during visual arts classes at school. Hypothesis of the research: the methodology of architect Vladislav Kirpichev helps to master the subject of architecture in 7th grade’s visual art classes. The first part and the second part are theoretical. The first part consists of the summary of Vladislav Kirpichev’s life, the overview of his work with students at the EDAS studio, and also includes an interview with the architect. The second part examines V. Kirpichev's methodology, his methods and EDAS studio’s tasks and reveals the connection between Kirpichev’s methodology and thinking processes. The third part is practical, it includes the tasks compiled during approbation process and the tables of evaluation criteria of students’ studies, as well as reflects the course of the study process during approbation and analyzes the students' academic achievements. Thesis consists of 75 pages, an introduction, 3 parts, a conclusion, 12 tables, the list of literature and sources and 16 appendices.