Pārmaiņu vadības ieviešanas vadība Rīgas Juglas vidusskolā
Autor
Andersone, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Latvijas Universitātes studentes Līvas Andersone bakalaura darba “Pārmaiņu vadības ieviešanas vadība Rīgas Juglas vidusskolā” mērķis ir - izpētīt pārmainu vadību Rīgas Juglas vidusskolā un piedāvāt tās pilnveides iespējas. Bakalaura darba pirmajā nodaļā autore teorētiski raksturoja pārmaiņu būtība un nepieciešamību izglītības nozarē, analizēja pārmaiņu vadības procesu, kā arī novērtēja vadītāja lomu pārmaiņu ieviešanas procesā. Otrajā nodaļā autore analizēja un apkopoja izglītības nozari Covid-19 kontekstā un raksturoja pētīto Rīgas Juglas vidusskolu. Empīriskais pētījums tika veikts, lai noskaidrotu vidusskolas pedagogu gatavību pēkšņām pārmaiņām un to vērtējumu par izglītības iestādes vadības spēju ieviest pārmaiņas. Autore intervēja vidusskolas direktori un 2 direktores vietnieces izglītības jomā par pārmaiņām izglītības nozarē. Bakalaura darba noslēgumā ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi pārmaiņu vadības procesa pilnveidei Rīgas Juglas vidusskolā. Bakalaura darba apjoms ir 57 lappuses, 2 tabulas, 22 attēli, 1 pielikumi un 42 bibliogrāfiskie materiāli latviešu, angļu valodā un krievu valodā. Atslēgas vārdi: pārmaiņas, izglītības iestāde, covid-19, vadība, skolas vadība. The aim of bachelor work “Change management and leading of its implementation at Rigas Juglas secondary school” by Latvian University student Līva Andersone is to explore change management at Rigas Juglas secondary school and offer its improvement possibilities. In the first chapter of the bachelor work there has been characterised the thoretical essence of changes and their necessity at educational field, analysed process of change management leading, also valuated role of the leader in it. The second chapter provides analyses and summary of educational field influenced by Covid 19 and its context at the researched Rigas Juglas secondary school. Emperical research had been caried out to make clear readiness of teachers at secondary school for sudden changes and their valuation of ability to implement the changes by leadership at the educational institution. There had been interviewed school headmistress and 2 of her deputies concerning changes at educational field. In the final of work there have been made conclusions and worked out proposals how to improve leading of change management at Rigas Juglas secondary school. Bachelor work is having 57 pages, 2 charts, 22 pictures, 1 appendixes and 42 bibliograpfical materials in Latvian, Russian and English languages. Key words: changes, educational institution, Covid-19, leading, leadingship, school management.