Krāsas un skaņas sintēzes izmantošana vizuālajā mākslā 9. klasē
Author
Pēterkopa, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Krāsas un skaņas sintēzes izmantošana vizuālajā mākslā 9. klasē” mērķis ir izpētīt krāsas un skaņas sintēzes izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 9. klasē. Krāsa un skaņa mums apkārt ir ik brīdi, tā ir nozīmīga cilvēka dzīves sastāvdaļa, bez kuras to būtu grūti iedomāties. Mūsos nemitīgi notiek, lielākoties, neapzināts sintēzes process, kurā, vairākām maņām mijiedarbojoties, saņemam pilnīgāku informāciju par apkārtējo vidi. Pētījumā secināts, ka padarot šo procesu apzinātu, iespējams atraisīt skolēnu radošumu. Krāsas un skaņas sintēzes izmantošana vizuālās mākslas stundās liek skolēnam izkāpt no komforta zonas un paraudzīties uz ierasto no cita skatu punkta. Lai to sekmētu, izstrādāta uzdevumu kopa, kurā iekļauta 6 abstraktu krāsu skiču radīšana, radošā darba izstrāde, kā arī raksturojoša muzikālās kompozīcijas izveide. Katrā uzdevumā pievēršot uzmanību krāsas un skaņas nozīmei darbā, vizuālajai valodai, kā arī radošuma veicināšanai. Diplomdarbs sastāv no 73 lapām, 3 nodaļām, 6 apakšnodaļām un 4 pielikumiem. The purpose of the Diploma Thesis “The use of paint and sound synthesis in visual arts in 9th grade” is to explore the possibilities of using paint and sound synthesis in visual art classes in 9th grade. The color and sound are around us at every moment, it's a important part of human life and it would be hard to imagine life without it. We are constantly undergoing, mostly, an unconscious synthesis process in which we receive more complete information about the environment when we interact with a number of senses. The study concludes that by making this a councious process, it is possible to unleash the creativity of pupils. The use of paint and sound synthesis in visual art classes, makes the pupil step out of the comfort zone and look at the usual from another point of view. To promote this, a set of tasks have been developed that include creation of 6 abstract color sketches, creative work, and the creation of a distinctive musical composition. In each exercise, focusing on the importance of color and sound at work, visual language, and on promoting creativity. The Diploma Thesis consists of 73 pages, 3 chapters, 6 subchapters and 4 annexes.