Galda spēles skolēnu runāšanas prasmju attīstībai 4. klases angļu valodas stundās
Author
Sarmiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt kā galda spēļu izmantošana var attīstīt skolēnu runāšanas prasmes. Šādas tēmas izvēli pamato autores saskaršanās ar problēmu – skolēniem ir grūti izmantot angļu valodu saziņai angļu valodas stundās. Galda spēļu izmantošana tiek minēta kā nozīmīga runāšanas prasmju uzlabošanā, tādēļ tā tika izmantota autores angļu valodas stundās 4.klases skolēniem. Izmantotā pētījuma metode ir gadījuma pētījums kādas Rīgas sākumskolas 4.klasē. Pētījuma gaitā tika izmantotas tādas datu vākšanas metodes kā aptaujas anketas, esošo zināšanu pārbaude un zināšanu pārbaude pēc metodes pielietošanas. Pētījuma rezultāti atklāj, ka regulāra galda spēļu izmantošana angļu valodas stundās tiešām uzlabo skolēnu runāšanas prasmes. Turklāt tās paplašina skolēnu vārdu krājumu, mazina skolēnu uztraukumu, stiprina pašpārliecinātību un motivē runāt. Anketu analīzē skolēni apstiprina, ka galda spēļu izmantošana ietekmē viņu runāšanas spējas angļu valodā. The aim of the present diploma paper is to explore how board games can improve students’ speaking skills. The theme was chosen because the author noticed that her students experience some speaking difficulties in English lessons. The implementation of board games in English lessons is considered to be quite successful to improve students’ speaking skills; accordingly, this method was used in author’s English classes to investigate the impact on 4th grade students. The implemented research method was a case study of 4th grade students in one of primary schools in Riga. The data collection methods like questionnaires, a test before and after the implementation of board games were used. The results of the research show that using the board games regularly in English classes improve students’ speaking skills. Moreover, they enrich students’ vocabulary, minimize students’ anxiety, build their confidence, and motivate them to speak. The analysis of the questionnaires shows that students agree that this method has a significant impact on their speaking skills development.